کد خبر: ۱۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
معاون مسافری راه آهن، گفت: مجموع ارز مورد نیاز برای شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری حدود 30 میلیون دلار است.
به گزارش قلم نیوز- "میرحسن موسوی" در نشست خبری ورود قطارهای پنج ستاره نور به شبکه ریلی مسافری کشور، اظهار کرد: خیلی خوشحالیم که یکی دیگر از شرکت های مسافری با توجهع به اکانات قطارهای مسافری جزء برند قطارهای 5 ستاره در راه آهن شدند.

وی افزود: سیاست های که همواره در راه آهن مورد تاکید قرار گرفته و پیگیری آن هستیم، ارتقای کمیت و کیفیت در جابجایی مسافران است. در این عرصه علی رغم تعدادی از ناوگان 45 و 55 و حتی 30 سال عمر را از چرخه خارج کرده ایم، امسال 13.8 درصد (27 میلیون مسافر) رشد داشته ایم.

وی با بیان این که در بخش حومه و بین شهری رشد جابجایی به ترتیب 19.8 و 11.7 درصد بوده است، تصریح کرد: در بخش ارتقای کیفیت ناوگان که 750 دستگاه واگن خارج شده است. در این بخش به رتبه بندی قطارها توجه ویژه ای داشته ایم و مطالعات آن و تطبیقی این کار با سایر کشور انجام شده است.

بر این اساس قطارها به قطارهای 5، 4، 3 و 2 ستاره تقسیم بندی شده است.

وی ادامه داد: برای سفرهای نوروزی ستاره قطارها در بلیت درج می شود و مسافران می توانند در زمان خرید از نوع قطار مطلع شوند.

معاون مسافری راه آهن با اشاره به این که مسافر بر اساس هزینه انجام شده می تواند از قطارها استفاده کند، اظهار کرد: شرکت های حمل ونقل به دلیل برند خودشان و هم تسهیلاتی که راه آهن برای قطارهای 5 ستاره پیش بینی کرده علاقه مند به ارتقای رتبه قطارهای خود هستند.

موسوی بیان کرد: بر این اساس شرکت نوالرضا امروز توانسته یک سری از قطارهای 4 تخته 4 ستاره خود را با اعمال استاندارهای مد نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران را به قطارهای 5 ستاره تبدیل کند.

وی با بیان این که در قطارهای شش تخته 3 و 2 ستاره داریم، در قطارهای تندرو نیز رتبه بندی 5، 4 و 3 ستاره داریم، یادآور شد: برای نوروز امسال 2.1 صندلی ایجاد شده و تا امروز 70 درصد بلیت قطارهای نوروزی پیش فروش شده است. 30 درصد بلیت هم باقیمانده که مردم می توانند برای خرید آن از طریق اینترنت، آژانس و.. خریداری کنند. امسال برای خدمت رسانی به مردم توجه ویژه ای به خدمات ایستگاهی در شبکه ریلی داشته ایم و در این راستا نسبت به بازسازی، نوسازی و .. نمازخانه ها، سرویس های بهداشتی و... اقدامات خوبی انجام شده است.

به گفته وی، قطارهای 5 ستاره نور در ایام پیک نوروز امسال به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی با یادآوری این که از سال 94 تا سال 97 بلیت گران نشد، گفت: تیرماه امسال 10 درصد قیمت بلیت افزایش یافت و با توجه به مساعدت شرکت های ریلی و راه آهن خواهش کردیم ایام پیک نوروزی افزایش قیمت نداشته باشیم. هم اکنون 10 رام قطارهای مسافری کشور 5 ستاره هستند و با توجه به دستورالعمل های موجود قیمت بلیت این قطارها آزاد بوده برای اساس تقاضای سفر تعیین می شود.

معاون مسافری راه آهن قیمت بلیت این قطارها سقف ندارد، افزود: از شرکت ها خواهش کرده ایم که قیمت بلیت این قطارها بیشتر از 3 برایر بلیت قطارهای 4 تخته 4 ستاره نشود.

موسوی بیان کرد: شرکت ها امسال 53 میلیارد تومان تا ابتدای اسفند در ارائه بلیت تخفیف داده اند تا بتوانند مسافران بیشتری را به خرید بلیت ترغیب کنند. در برخی اوقات سال قیمت بلیت قطارهای 5 ستاره از قیمت قطارهای 4 تخته 4 ستاره هم کمتر بوده است.

وی با اعلام این که میانگین بلیت قطارهای 5 ستاره در طول سال 180 هزار تومان است، یادآور شد: در برخی مواقع نیز قیمت بلیت این قطارها به 320 هزار تومان هم رسیده است.

وی با بیان این که اقتصاد حمل ونقل ریلی مسافر خوب نیست، اظهار کرد: برنامه هایی در این زمینه در نظر داریم که امیدواریم سال آینده تسهیلات مناسب ارزان قیمت در اختیار شرکت ها برای بازسازی و ورود واگن در اختیار این شرکت ها قرار گیرد.

وی همچنین با بیان این که تخصیص ارز 4200 تومانی به شرکت ها برای ورود قطعه در کارگروه زیربنایی مطرح شده است، افزود: مجموع ارز مورد نیاز برای شرکت های حمل ونقل ریلی مسافری حدود 30 میلیون دلار است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: