کد خبر: ۱۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی از ارجاع طرح اصلاح موادی از قانون ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران به مرکز پژوهش‌های مجلس، خبر داد.
به گزارش قلم نیوز- "یحیی کمالی‌پور" با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز (دوشنبه 20 اسفند) کمیسیون متبوعش، گفت: بررسی طرح اصلاح موادی از قانون ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران در دستورکار امروز کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: در این جلسه مواد 15 و 16 قانون راجع به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران مصوب سال 1310 بود و با توجه به اینکه لایحه‌ای در این‌باره در دولت درحال تهیه و تدوین است؛ بنابراین طرح مذکور به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع داده شد تا بر روی آن کار کارشناسی دقیق انجام شود و اگر لایحه دولت به مجلس ارائه شد، با لایحه دولت ادغام شده و مجددا به کمیسیون ارجاع داده شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس، تصریح کرد: در این جلسه همچنین طرح الحاق موادی به قانون مجازات اسلامی در خصوص اهانت به ادیان و مذاهب و همچنین طرح مبارزه با تبعیض نژادی، تعصب قومی و مذهبی  با حضور کارشناسان وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین قوه قضاییه بررسی شد.

کمالی‌پور اضافه کرد: مقرر شد 2 طرح مذکور به کمیته تخصصی ارجاع شود تا این 2 طرح را با هم ادغام کند و در نهایت موادی که امکان ادغام آنها وجود دارد، در این دو طرح ادغام شود تا مجددا در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: