کد خبر: ۱۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
سرپرست هیئت تجاری سوریه در ایران ابراز امیدواری کرد که روابط اقتصادی و تجاری ایران و سوریه به سطح روابط سیاسی ممتاز دو کشور برسد و در این زمینه از امضای ۱۸ تفاهم‌نامه برای گسترش روابط تجاری، خبر داد.
به گزارش قلم نیوز- "محمود ناصر الفتوح" سرپرست هیئت تجاری سوریه که به ایران سفر کرده است در نشست مشترک با اتاق تعاون ایران، گفت: برای آزادی سوریه خون‌های مشترک ریخته شده است و باید روابط اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری‌ها در حد فداکاری شهدا و سطح روابط سیاسی ممتاز ما برسد.

وی با اشاره به سلسله نشست‌هایی که بین مسئولان عالی‌رتبه دو کشور برای تسهیل روابط و مواجهه با چالش‌های ناشی از تحریم‌ها برگزار شده است، بیان کرد: تاکنون 18 توافق در دانشگاه تهران بین ایران و سوریه در این زمینه به امضا رسیده است.

الفتوح تأکید کرد: برای ما در زمینه بازسازی کشور ایران اولویت دارد چراکه ایران در روزهای سخت کنار ما ایستاد و خون جوان‌های خود را برای آزادی سوریه داد لذا باید سهم بسزائی در بازسازی سوریه داشته باشد.

وی گسترش روابط تجاری دو کشور را مستمر فعالیت استراتژیک بلندمدت برشمرد و گفت: برای کشور سوریه اولویت در بازسازی کشورهای هم‌پیمان در جنگ هستند تا پروژه‌های توسعه کشور را در دوران بازسازی به شرکت‌های خصوصی و دولتی این کشورها به‌خصوص ایران بسپاریم.

گفتنی است، وی از فعالان اقتصادی ایران دعوت کرد تا برای همکاری در بازسازی سوریه به این کشور بیایند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: