کد خبر: ۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
رئیس جامعه تور گردانان:
رئیس جامعه تورگردانان با اشاره به اینکه نوروز زمان مناسبی برای ورود گردشگر خارجی نیست، گفت: در این ایام ترددها زیاد است و هتل کافی برای گردشگران نیز وجود ندارد.
شرایط برای ورود گردشگر خارجی در ایام نوروز فراهم نیست

ابراهیم‌پور فرج در ارتباط با تاثیر ثبت جهانی نوروز و افزایش گردشگر خارجی در این ایام گفت: هر اثر یا هر آیینی که ثبت جهانی می‌شود به دلیل شناخته شدن آن در دنیا در افزایش گردشگر تاثیر دارد، اما تاثیر آن زمانبر است، بنابراین در آینده باید به عنوان یک آیین ایرانی روی نوروز کار کنیم تا به تدریج شاهد افزایش گردشگر در این ایام باشیم.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر ما تور‌هایمان  را در عید وارد ایران نمی‌کنیم و از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین تلاش تمام تور اپراتور‌ها براین است که گروه کمتری را به ایران بیاورند، زیرا تردد در این ایام بسیار زیاد است و با کمبود هتل نیز در این ایام روبرو هستیم، بنابراین این فصل برای ورود گردشگر خارجی مناسب نیست.

رئیس جامعه تور گردانان افزود: پس از ۱۵ فروردین تا انتهای فصل بهار مجددا ورود تورهای خارجی را از سر می‌گیریم، پس از آن شروع زمان گرما را داریم که در آن زمان دوباره تعداد تورهای ورودی افت پیدا می‌کند. از شهریور و پاییز مجددا ورود تور‌ها از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در فصل سرما نیز افت ورود تور را داریم، پس از آن از حدود ۲۰ اسفند تا آخر اسفند نیز با ورود تورهای خارجی روبرو هستیم.

پورفرج در ارتباط با سرعت کند انجام برنامه‌های مرمتی برخی آثار اظهار کرد: این مساله همواره اعتراض گردشگر را در پی داشته ست، گاهی شاهدیم اثری ۱۰ سال است که زیر داربست قرار دارد، گردشگر‌ان ما برای دریا و ساحل به ایران نمی‌آیند؛ بلکه برای آثار تاریخی و کویر ایران به کشور ما سفر می‌کنند و این مساله خوبی نیست که وقتی به اثر مورد نظرشان می‌رسند آن را در درون داربست محصور ببییند.

وی با اشاره به اینکه گردشگران ورودی به ایران تفاوت میان مرمت و بازسازی یا مرمت خوب یا بد را می‌فهمند، گفت: بار‌ها اتفاق افتاده که گردشگر در صورت مشاهده مرمت نامناسب مواردی را به ما یادآوری کرده است، گردشگرانی که به ایران می‌آیند با مطالعه و آگاهی کافی می‌آیند به همین دلیل نیز راهنمایان ما باید بسیار حرفه‌ای و تحت آموزش مداوم باشند، زیرا گردشگران ورودی از فرهنگ ایران، روابط اجتماعی، حتی از مسائلی همچون حجاب از ما می‌پرسند و اگر جواب نادرستی بشنود؛ متوجه می‌شود، زیرا با مطالعه به ایران آمده‌اند. هرچند که راهنمایان ما بسیار حرفه‌ای هستند و از پس این مسائل به خوبی بر می‌آیند.

پورفرج در پاسخ به این سوال که کدام آثار با استقبال بیشتری از سوی گردشگران خارجی روبرو هستند، گفت: ما دو دوره پیش از اسلام و اسلام را داریم و برنامه سفر ما برای گردشگر خارجی به گونه‌ای است که آثار هر دوره را ببینند، شاهکار آثار دوران پیش از اسلام ما در شیراز است و تخت جمشید و پاسارگاد همواره با بیشترین استقبال روبرو می‌شوند؛ شاهکار دوره اسلام نیز اصفهان است که مجموعه واقع در میدان امام در این شهر بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: