کد خبر: ۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
قانونگذاران فوتبال به استفاده از فناوری ویدیویی برای کمک به داوری در مسابقات چراغ سبز نشان دادند.
فناوری ویدیویی در مسابقات فوتبال به کمک داوری می آید

به گزارش منابع اینترنتی، استفاده از این فناوری حداکثر از فصل رقابتهای 2017-2018 به کار گرفته می شود. 
هیات بین المللی فوتبال (ایفاب) که نهاد قانونگذاری این ورزش است استفاده از این فناوری را در چهار مورد تصویب کرد. این فناوری برای تعیین عبور توپ از خط دروازه، کارت قرمز، پنالتی و اشتباه در تشخیص بازیکنان مورد استفاده قرار می گیرد. 
هیات بین المللی فوتبال (ایفاب) روز شنبه استفاده از فناوری ویدیویی برای کمک به داوری در یک دوره آزمایشی دو ساله را تصویب کرد.
استفاده از تصاویر ویدیویی در مورد تصمیم هایی که سرنوشت بازی را تغییر می دهد حداکثر تا فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ به کمک داوران فوتبال می آید.
براساس تصمیم هیات بین المللی فوتبال، در صحنه های کلیدی مانند عبور توپ از خط دروازه، کارت های قرمز، اشتباه در تشخیص بازیکنان و ضربات پنالتی، تصاویر ویدیویی به کمک داوران بیاید.
به گفته هیات بین المللی فوتبال، این تصمیم در ۱۲ کشور و یک کنفدراسیون به طور آزمایشی اجرا می شود.
جیانی اینفانتینو رئیس جدید فیفا گفت: ما تصمیم تاریخی برای فوتبال گرفته ایم. فوتبال و فیفا اکنون به جای جلوگیری از این مباحث ، هدایت آن را به عهده دارند. 
وی گفت: ما نشان داده ایم که به صدای فوتبال گوش می کنیم. ما باید محتاط باشیم اما گامهای واقعی برداریم تا نشان دهیم دوران جدیدی در فیفا و ایفاب شروع شده است. 
رئیس سوئیسی فیفا گفت: ما نمی توانیم چشم مان را به روی آینده ببندیم، هرچند که این به معنای آن نیست که سیستم جدید حتما جواب می دهد. روان بودن بازی عنصری حیاتی است و ما نمی توانیم آن را به خطر بیندازیم. برای همین هم اول آن را آزمایش می کنیم.
هیات بین المللی فوتبال، تنها نهادی است که صلاحیت قانون گذاری در ورزش فوتبال را دارد. این هیأت از نمایندگان فیفا و چهار فدراسیون فوتبال بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) تشکیل می شود. نمایندگان فیفا ۴ حق رأی و نمایندگان هر یک از فدراسیون های بریتانیایی یک رأی دارند. مصوبات این هیأت باید دستکم ۶ رأی مثبت داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: