کد خبر: ۱۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، گفت: واردات مرغ در حال انجام است اما هنوز مرغ وارداتی در بازار توزیع نشده است و در صورتی که نیاز در بازار احساس شود حتما توزیع خواهد شد.
به گزارش قلم نیوز- "مهدی یوسف‌خانی" در خصوص وضعیت بازار مرغ، اظهار کرد: در مجموع کمبودی در بازار مرغ وجود ندارد اما همچنان قیمت این محصول بالا است.

وی با اشاره به دلایل بالا ماندن قیمت مرغ، خاطرنشان کرد: عرضه و تولید مرغ کاهش یافته است. مرغداران برای تهیه نهاده‌های دامی با مشکل مواجه هستند و به همین دلیل ریسک جوجه‌ریزی را نمی‌پذیرند و از این لحاظ مشکل زیادی داریم.

یوسف‌خانی افزود: در حال حاضر نهاده دامی به سختی به دست مرغداران می‌رسد و نگرانی برای تهیه نهاده مورد نیاز مرغ باعث شده جوجه‌ریزی کاهش یابد. جوجه از دانه‌ای 4 هزار تومان به 700 تومان رسیده و دلیل آن هم کاهش درخواست واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به توزیع مرغ تنظیم بازاری به بازار، تصریح کرد: مرغ تنظیم بازاری تا امروز هم در میادین توزیع شده و با همان قیمت 11 هزار و 500 تومانی عرضه می‌شود اما از امروز مرغ تنظیم بازاری که به اصناف داده می‌شد قطع کرده‌اند که دلیل آن هنوز مشخص نیست اما احتمال دارد در تامین آن به مشکل برخورده‌اند.

وی افزود: میزان مرغ تحویل داده شده توسط مرغداری‌ها به پشتیبانی امور دام کاهش یافته و به نظر می‌رسد به همین دلیل سهمیه اصناف قطع شده باشد.

یوسف‌خانی در رابطه با واردات مرغ، اذعان داشت: واردات مرغ در حال انجام است اما هنوز مرغ وارداتی در بازار توزیع نشده است و در صورتی که نیاز در بازار احساس شود حتما توزیع خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: