کد خبر: ۱۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
شریعتمداری:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: شیوه توزیع کالاهای یارانه ای تا زمان ابلاغ بودجه 98 و تصویب آئین نامه اجرایی آن تغییر نمی کند، اما پس از ابلاغ آئین نامه اجرایی شیوه های جدیدی اتخاذ خواهیم کرد.
به گزارش قلم نیوز- "محمد شریعتمداری" در حاشیه پیش جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ارزیابی عمومی از توزیع عام منابع ارزی برای تامین کالاهای مورد نیاز جامعه کاملا مثبت نیست.

وی افزود: لازم است راه حل مناسب تری برای توزیع کالا بین گروههای هدف و دهک های پایین شناسایی شود و به همین دلیل دولت سیاستهای جدیدی اتخاذ کرده تا کالاهای یارانه ای به شکل هدفمندی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی پیرامون برگزاری پیش جلسه شورای عالی رفاه، اظهار داشت: این شورا بالاترین رکن سیاست گذاری در عرصه رفاه و تامین اجتماعی است و نظارت بر حوزه قوانین که به تصویب مراجع قانونگذاری می رسد، برعهده دارد.

شریعتمداری افزود: قانون جامع معلولان و منابع و آیین نامه های مرتبط با آن موردارزیابی قرار گرفت و برای ابلاغ در اختیار دولت است که 6 موضوع دارد و امیدواریم سریعتر ابلاغ شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اضافه کرد: شورای یاد شده، نحوه پرداخت حق بیمه در روستاهایی که دچار حوادث شدند، بررسی و در صورت تعهد سازمان برنامه بودجه برای تامین حق السهم بیمه روستاییان و عشایر صندوق نسبت به برقراری بیمه این اقشار اقدام خواهد کرد.

شریعتمداری تصریح کرد: گزارشی از یارانه پیدا و پنهان در جامعه و ضرورت ماشینی کردن فرآیند اداری و صدور فاکتورهای الکترونیک ارائه شد و مورد تاکید شورا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تخصیص ارز برای تامین کالای مورد نیاز جامعه و حمایت از دهک های پایین در شورا مورد ارزیابی قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: