کد خبر: ۱۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
بهترین خودروهای برقی جهان از نگاه جوانان
آلودگی بلاي جان همه جهانیان شده، در کشورهای مختلف راه حل‌های گوناگون برای این معضل پیدا کرده‌اند. از جمله عوامل آلودگی؛ دود ناشی از خودروهاست.

با پیشرفت تکنولوژی، کاهش آلایندگی خودروها دیگر یک رؤیا نیست. خودروهای الکتریکی (هیبریدی) علاوه بر این‌که به محیط زیست آسیب کمتری وارد می‌کنند هم استهلاک کمتری در مقایسه با خودروهای سوخت فسیلی دارند و هم هزینه شارژ آن‌ها بسیار کمتر است، اما همچنان با معضل قیمت تمام شده مواجهند. قیمت نهایی این خودروها به دلیل عدم تولید انبوه و گران تمام شدن برخی قطعات به مراتب بالاتر از خودروهای معمولی است. اما تلاش برای تولید انبوه این خودروها و استقبال مردم به ویژه جوانان از این اتومبيل‌ها همگان را امیدوار کرده تا در چند سال آتی این خودروها فراگیرتر شوند.

وبسایت carmagazine.co.uk www. از بیش از 7000 نفر نظرسنجی كرده و بر اساس آن 10 خودروي برقی را که مورد بیشترین استقبال از سوی جوانان جهان قرار گرفته معرفي كرده است.

 بدرود دود

1ـ نیسان لیف 2018

Nissan Leaf

رتبه نخست پرفروش‌ترین خودروي برقی جهان در سال گذشته میلادی به نیسان لیف 2018 مدل V2 می‌رسد. ویژگی مهم این خودرو بهبود وضعیت باتری خود نسبت به مدل‌های سابق است. طراحی داخلی آن موافقان و منتقدان زیادی دارد و نتوانسته همه سلایق را راضی کند. این هاچ‌بک الکترونیکی علاوه بر جوانان مورد استقبال خانواده‌ها نیز قرار گرفته است.

قیمت: حدوداً 400 میلیون تومان

مسافت رانندگی با هر بار شارژ: 360 کیلومتر

 بدرود دود

2- بی ام و i3

BMW I3

از پاییز سال گذشته میلادی شرکت خودروسازی bmw این امکان را برای مشتریان فراهم کرد تا در طیف‌های  گسترده‌تری خودروي هیبریدی یا پلاگین هیبریدی موردپسند خود را از میان محصولات انتخاب و خریداری کنند. نکته جالب این است که این شرکت قصد دارد امسال از میزان تولید خودروهای هیبریدی خود بکاهد و به جای آن تولید خودروهای تمام برقی (پلاگین هیبریدی) را افزایش دهد. مدل i3  بی ام و از همه ساده‌تر و در عین حال پرطرفدارتر است. در این مدل از خودرو برای کاهش مصرف  سوخت وزن خودرو بسیار کاهش یافته است. در ساخت بدنه از الیاف تقویت شده فیبر کربن بهره گرفته شده که مقاومتی برابر با فولاد را با وزنی به مراتب کمتر از آن دارد.

قیمت: حدوداً 550 میلیون تومان

مسافت رانندگی با هر بار شارژ: 444 کیلومتر

 

 بدرود دود

3- هیوندای یونیک الکتریک

Hyundai Ioniq Electric

هیونداي یونیک انواع خودرو با توان مختلف برقي را ارائه می‌دهد. اگر هنوز از رفتن مدل EV  نگران هستید، شما می‌توانید یک نسخه هیبریدی یا پلاگین را انتخاب کنید و اطمینان بیشتری را در سفرهای طولانی‌تر داشته باشید. همه یونیک‌ها دارای فضای داخلی اسپرت برای جوانان و خانواده‌های چهار یا پنج نفره نیز هستند.

قیمت: حدود 435 میلیون تومان

مسافت رانندگی با هر بار شارژ: 200 کیلومتر

 بدرود دود

4-جگوار

Jaguar E-Pace

این خودرو در سال 2018 معرفی شد و اکنون با دو طرحE-Pace  وF-Pace  بازطراحي شده است. همزمان با طراحي جديد، تکنولوژی‌های جدیدی نيز به آن افزوده شده است. در زیر خودرو، دودکش الکتریکی جادویی وجود دارد که باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

قيمت: حدود 400 ميليون تومان

مسافت رانندگی با هر بار شارژ: 300 کیلومتر

 

 بدرود دود

5-تسلا مدل x

Tesla model X

تسلا مدل ایکس فقط با خلاقیت‌ها وهوش مصنوعی‌اش مشهور نشده است. این اتومبیل نیروی خود را تماما از باتری به دست می‌آورد و دارای مدارهای هوشمندانه‌ای است. درهای عقب تسلا ايكس به طور اتوماتیک باز می‌شوند، داخل آن دارای پنج اتاقک است و صندلی‌های ردیف سوم برای بچه‌ها در سفرهای کوتاه مناسب است.

قیمت: حدود 900 میلیون تومان

مسافت رانندگي با هر بار شارژ: 450 کیلومتر

 

 بدرود دود

6- رنو زو Renault Zoe

اين خودرو جزو ارزان‌ترین ماشین الکتریکی برای خرید است. به واسطه قيمت پايين اين خودرو طرفداران زيادي در سراسر جهان دارد. این یک مدل EV  تکمیل شده و همزمان دارای مدل‌هاي بنزیني و دیزلی است. اين خودرو سال گذشته پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی در اروپا لقب گرفته است.

قیمت: حدود 210 میلیون تومان

مسافت رانندگي با هر بار شارژ: 400 کیلومتر

 بدرود دود

7- فولکس واگن الکتریکی گلف VWe_ UP

اين فولکس واگن بسیار با کیفیت، چابک، فول آپشن و از نظر ظاهر بسیار چشمگیر است. اين فولكس فول‌آپشن نشان ‌دهنده‌ پیشرفت‌های قابل‌توجهی نسبت به مدل قبلی خود است و همچنان طرفداران پر و پاقرصي دارد.

قیمت: حدود 400 میلیون تومان

مسافت رانندگي با هر بار شارژ: 220 کیلومتر

 بدرود دود

8- کیا سول ای وی Kia soul EV

یکی دیگر از ماشین‌هایي است كه به رغم ظاهر معمولي با نیروی الکتریکی تمام عیار وارد بازار شده است. اين خودرو از مصرف سوخت بالاتري نسبت به ساير رقباي خود برخوردار است. اما نكته مهمي  که برخی از رقبا آن را نمی‌بینند اين است كه رانندگی و عملکرد آن بسیار تند و تیز است.

قیمت: حدود 310 میلیون تومان

مسافت رانندگی با هر بار شارژ: 180 کیلومتر

 

 بدرود دود

9- اسمارت فورتو Smart Fortwo

دو دهه از عمر این اتومبيل کوچک و پرطرفدار مي‌گذرد. شركت مرسدس بنز اين خودرو را براي حمل و نقل درون شهري و مسافت‌هاي كوتاه طراحي و توليد كرده است و نبايد از اين خودرو با آن جثه كوچك توقع زيادي داشت. از نظر فنی اسمارت فورتو ماشین اقتصادی و کم مصرفی است. در داخل شهر شتاب و چالاکی خوبی دارد و از سواری با این ماشین می‌توان بسیار لذت برد.

قیمت: حدود 360 ميليون تومان

مسافت رانندگي با هر بار شارژ: 155 کیلومتر

 

 بدرود دود

10-هیوندای کنا الکتریک

Hyundai kona Electric

یک خودروي الکتریکی جدید كه سال گذشته وارد بازار شد و طرفداران زيادي پيدا كرد. این احتمالا یکی از همه کاره‌ترین مدل EVs  در حال حاضر است. باتري اين خودرو با ظرفیت 64 کیلو وات تقریبا برای تمام نیازهای روزمره شما کافی است.

قیمت: حدود 270 میلیون تومان

مسافت رانندگی با هر بار شارژ:470 کیلومتر

 

 

 

 

تفاوت خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی

به زبان ساده می‌توان اینگونه بیان كرد که خودروهای هیبریدی دارای دو موتور برقی و بنزینی هستند.

موتور بنزینی نیروی اصلی خودرو را تأمین می‌کند و در کنار آن موتور برقی مانند یک ژنراتور عمل می‌کند و بخشی از نیروی خودرو را فراهم می‌کند.

در این خودروها باتری‌ها چندان بزرگ نیستند. در سرعت‌های پایین این خودرو تنها از نیروی برق استفاده می‌کند اما هنگامی که پا را روی پدال گاز بگذاریم  و نیروی بیشتری لازم داشته باشیم (معمولا از سرعت بالای 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت) موتور بنزینی وارد عمل می‌شود و با ترکیب شدن با نیروی برق قدرت زیادی را فراهم می‌کند. در خودروهای پلاگین هیبریدی حجم باتری بسیار بزرگ‌تر است و موتور برقی نیروی کل خودرو را تأمین می‌کند و موتور بنزینی کوچکی نیز نقش یک ژنراتور را دارد که فقط در موارد خاص وارد عمل می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 
 
 
 

 

 
 
 

 

 
 
 
 

 

 
 
 

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: