کد خبر: ۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: میراث فرهنگی ایران پس از دست و پنجه نرم کردن با تحریم های خارجی و نامهربانی های داخلی، نفس تازه کرده است.
معاون رییس جمهوری: میراث فرهنگی نفس تازه کرده است

مسعود سلطانی فر در آیین گشایش چهاردهمین گردهمایی سالانه باستانشناسی ایران عنوان کرد: باستان شناسی گوهر شب چراغ ایرانی هاست و وظیفه ما زدودن گرد و خاک از این پیکر شریف و دمیدن روح تازه در کالبد این دانش شریف پس از سال ها بی مهری و تابش بی ترحم زمانه است.
وی افزود: زمان درو کردن آنچه کاشته ایم نزدیک است و دولت تدبیر و امید، فرهنگ را جزء واجبات معنوی مردم ایران می داند؛ فرهنگی که بالاترین سرمایه مردم برای بیداری و پویایی در زندگی امروز است.
سلطانی فر ادامه داد: جهان در آغاز هزاره سوم تاریخی خود کوچک و به دهکده جهانی تبدیل شده است و ایران نیز در آستانه تحولات بزرگی است که با میل یا بی میل ما تحت تاثیر امواح سهمگین این جهانی شدن قرار می گیرد و تنها راه ماندگاری و توفیق پرداختن به فرهنگ و آیین گذشتگان و میراث فرهنگ است.
رییس سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: تشکیل هیات امنای بناهای تاریخی و فرهنگی، ایجاد انجمن های میراث فرهنگی، فعال کردن موزه های مختلف، راه اندازی موزه بزرگ خراسان و ثبت سه اثر جهانی در یونسکو و تعیین حریم بناهای در معرض خطر تخریب از جمله مهم ترین اقدامات سازمان میراث فرهنگی برای حفظ و حراست میراث ملی ما بوده است.
سلطانی فر خاطرنشان کرد: تا زمانیکه در این عرصه مسئولیت دارم از هیچ کوششی برای حفظ میراث ملی دریغ نمی ورزم؛ همانطور که اقدام جلب مشارکت مردم در مرمت و بهره گیری از بناهای تاریخی از یاد رفته بدعت مبارکی در دولت ما بود.
چهاردهمین گردهمایی سالانه باستانشناسی ایران شانزدهم تا هجدهم اسفند ماه با برگزاری 9 نشست و ارائه 40 سخنرانی پژوهشگران خارجی و داخلی در موزه ملی ایران باستان برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: