کد خبر: ۱۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، گفت: کیفیت هوای تهران هم اکنون در شرایط پاک قرار دارد.
به گزارش قلم نیوز- "حسین شهبازی" با بیان اینکه بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در ایستگاه مهرآباد، با تداوم شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی امروز (۱۸ اسفند) برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود، اظهار کرد: این شرایط پابرجا نیست و با کاهش تدریجی میزان ناپایداری جوی از شبانگاه، رفته رفته از میزان ابرناکی و سرعت وزش باد کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: این وضعیت جوی تا فردا (۱۹ اسفند) کم و بیش ادامه دارد و در این روز تنها برخی ساعات همراه با وزش باد است.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین دمای هوا در پایتخت تا صبحگاه روز آینده روند کاهشی دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود طی امروز (۱۸ اسفند) شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار باشد، گفت: طی امروز به تدریج همراه با تغییر وضعیت جوی، افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود با وجود کاهش میزان ناپایداری جوی طی فردا (۱۹ اسفند) و افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات، وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط سالم قرار داشته باشد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۳۸ در شرایط پاک قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت نیز با شاخص میانگین ۴۳ همچنان در شرایط پاک است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: