کد خبر: ۱۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
در بازارهای جهانی؛
امروز (جمعه) قیمت هر بشکه نفت برنت با ۴۷ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۶۵ دلار و ۸۳ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز- در حالی که پس از هشدار بانک مرکزی اروپا مبنی بر ادامه روند رشد ضعیف این منطقه و انتشار آمارهایی که نشان می دهد واردات و صادرات چین در ماه گذشته کاهش یافته، گرانی سرمایه گذاران از وضعیت اقتصاد جهانی افزایش یافته است، نفت امروز ارزان شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 47 سنت معادل 0.7 درصد کاهش به 65 دلار و 83 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 34 سنت معادل 0.6 درصد افت به 56 دلار و 32 سنت رسید. افزایش تولید نفت آمریکا نیز از دیگر عوامل افت قیمت ها بوده است.

پس از آنکه ماریو دراگی، رئیس کل بانک مرکزی اروپا دیروز اعلام کرد که اقتصاد اروپا در «یک دوره ضعف ادامه دار و عدم قطعیت فراگیر» قرار دارد، بازارهای مالی از جمله بازار جهانی نفت شاهد افت بودند. ضعیف اقتصاد اروپا در حالی است که رشد اقتصادی آسیا نیز در حال کاهش یافتن است.

کندی رشد اقتصادی احتمالا منجر به کاهش رشد تقاضا برای انرژی خواهد شد و تاثیری منفی بر قیمت نفت خواهد گذاشت.

آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت چین نشان می دهد که میزان صادرات این کشور در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است و این رقم بسیار بدتر از پیش بینی تحلیلگران است. میزان واردات چین نیز افتی 5.2 درصدی داشته است.

در بخش عرضه، کاهش تولید های اوپک و متحدانش موجب تقویت بازار شده است. اما رشد بیش از 2 میلیون بشکه ای تولید نفت آمریکا از اوایل سال 2018 تاکنون و رسیدن تولید نفت این کشور به 12.1 میلیون بشکه در روز سبب تضعیف قیمت ها گشته است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: