کد خبر: ۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
مدیرکل تأمین مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از جذب بیش از 18 هزار فقره وام مسکن ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در کشور در سال 94 خبر داد.
بهره‌مندی کارفرمایان اشتغال‌زا برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران از مشوق دولتی

خداکرم کولی‌وند در حاشیه مراسم رونمایی از سایت اشتغال و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در شیراز گفت: وام مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران، سالانه بر اساس قانون بودجه سنواتی دولت و مجلس سهمیه‌بندی و مشخص می‌شود.

او اضافه کرد: امسال 100 هزار فقره تسهیلات برای خرید و ساخت مسکن جامعه هدف در نظر گرفته شد و از آنجایی‌که بانک مرکزی با توجه به مصارف و منابع بانک‌ها، بانک‌های عامل را مشخص و سهمیه را ابلاغ می‌کند تنها 47 درصد از این آمار معادل 47 هزار فقره تسهیلات مسکن اختصاص پیدا کرده است.

کولی‌وند یادآور شد: تاکنون 40 هزار فقره وام در کشور مورد پذیرش بانک‌ها قرار گرفته و 18 هزار فقره تسهیلات جذب‌شده و مابقی نیز در حال جذب اعتبار است که سهم استان فارس از این تسهیلات، 2 هزار 600 فقره وام مسکن بوده است.

حجت‌الله امانی مدیرکل اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز گفت: کارفرمایانی که نسبت به اشتغال‌زایی برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اقدام کنند از مشوق‌های دولتی بهره‌مند ‌می‌شوند.

وی افزود: کاهش مالیات تا میزان 150 درصد حقوق دریافتی ایثارگران به مدت پنج سال و پرداخت 75 درصد حقوق و دستمزد ایثارگران از 6 تا 18 ماه یا پرداخت پنج سال حق بیمه ایثارگران به‌جای کارفرما از مشوق‌هایی است که دولت برای حمایت از این کارفرمایان در نظر می‌گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: