کد خبر: ۱۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نزدیک بودن به شب عید، وجود مراکزی که بتواند اجناس مصرفی مردم را با قیمت مناسب عرضه کند، امید و نشاط نسبی را برای طبقات کم برخوردار و متوسط جامعه ایجاد کرده است.
یکی از اصول سازمان‌های موفق در دنیا این است که، فرد مناسب را در جایگاه مناسب قرار میدهند. پس تعیین شایستگی های لازم برای تصدی مشاغل اولین گام سازمان‌ها برای ر سیدن به موفقیت است.

صاحب نظران یکی از علل مهم در ایجاد ناکامی سازمان‌ها در جهت کسب اهداف خود را نبود کارکنان شایسته و ناتوانی در شناسایی این کارکنان برای سازمان عنوان کرده‌اند. منابع انسانی بعنوان عامل ایجاد مزیت رقابتی پایدار برای سازمان‌ها قلب تپنده هر سازمانی است که با انتخاب و انتصاب افرادشایسته می‌توان سازمان را به سوی بهره‌وری و اثر بخشی سوق دهد. یکی از اصول سازمان‌های موفق در دنیا این است که فرد مناسب را در جایگاه مناسب قرار میدهند. پس تعیین شایستگی های لازم برای تصدی مشاغل اولین گام سازمان‌ها برای ر سیدن به موفقیت است.

با توجه به شرایط سختی که پس از اعمال تحریم‌ها متوجه آن شدیم، در روزهای اخیر بسیاری از اجناس مرتبط با سفره‌های مردم دچار افزایش قیمت و کمبودهایی در بازار مصرفی شد، که اثر آن را می‌توان در زیاده‌ خواهی برخی  افراد سودجو پیدا کرد، استفاده از جوانان و مدیران جوان از مواردی است که امتحان خود را در دفاع ۸ ساله ایران و عراق به خوبی نشان داد، و توانست گام ارزنده‌ای در پیشرفت جنگ حاصل کند.

در این گزارش به دنبال آن هستیم، که بدانیم نقش مدیریت جوان و استراتژیک در بدنه شهردای تهران تا چه میزان راه‌گشای شرایط فعلی شهرداری بوده است، مدیریت شهری با توجه به بازوهای اجرایی که در دست دارد، می‌تواند با انتخاب درست مدیران متخصص در جهت آرام سازی بازار شب عید و افزایش رفاه عمومی گامی موثر بردارد.

شهر بانو امانی، عضو شورای شهر و مشاور سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جوان گرایی و نو آوری ایجاد شده در مدیریت شهری بیان کرد: هیئت مدیره و مدیرعامل جوان شرکت شهروند تلاش می‌کند از استارت آپ‌ها و نوآوری های مختلفی در ارائه خدمات به مردم استفاده کنند، دو نگاه در مجموعه شهروند وجود دارد، ابتدا نگاه نوآوری و سودآوری خود مجموعه است و نگاه دیگر این است که بتوانند با سود حداقل خدمات بیشتر و بهتری را به شهروندان ارائه دهند، من مطمئنم جوانان هر جا که باشند یا راهی پیدا خواهندکرد یا راهی خواهند ساخت.

محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران درخصوص این که آیا جوانگرایی در مدیریت شرکت شهروند توانسته خیلی از بحران ها را حل کند گفت: در مدیریت شهری شاهد حضور هم زمان نیروهای جوان باتجربه و تحصیل‌کرده هستیم رویکرد جوانگرایی یکی از سیاست های کلی شورا بوده است، اما یکی از مهم ترین وظایف فروشگاه های شهروند در جهت آرام سازی بازار شب عید این است که بتواند با کمترین فضایی که برای واسطه‌ها فراهم می کند بتواند جنس را بی واسطه از مبادی اصلی خود خریداری کند

حجت نظری، ریس ستاد توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد شهرتهران، ضمن اشاره به نقش «شرکت شهروند» در شرایط تحریم‌ها و کمک به سفره‌های مردم و کاهش تنش‌های روحی خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد بودیم سوداگران اقتصادی بیشتر از تحریم ها به مردم فشار آوردند، در شرایطی که انبارهای‌شان پر بود کالاهای خود را عرضه نمی‌کردند تا بتوانند با سود بیشتری آن را بفروشند و این اتفاق ضربه بیشتری به مردم وارد کرد، خوشحالیم در این شرایط شرکت شهروند توانست به کمک دولت بیاید و با ارائه اجناس ارزان قیمت تا حد زیادی به تامین مایحتاج مردم کمک کند، از این بابت خدا را شاکریم و امیدوارم بتوانیم این شرایط را ادامه دهیم.

سید حسن رسولی، خزانه دار شورای شهر در رابطه با جوان گرایی ایجاد شده در مدیریت شهروند، افزود: ما در مدیریت شهری به دنبال این هستیم که به جوانان بها داده شود، این که مدیر موفق بوده است یا نه باید صورت های مالی سالیانه را ببینیم، اما قطعا مدیران جوان خلاق تر و با انگیزه تر هستند.

حسن خلیل آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در رابطه با عملکرد مدیریت شهری در آرام سازی بازار شب عید تصریح کرد: عملکرد گسترده مدیریت شهری در حوزه اقتصادی همچون فروشگاه های زنجیره‌ای شهروند باعث شده تا از طریق ارائه اجناس با قیمت‌های پایین‌تر تاثیر زیادی درآرام سازی بازار شب عید داشته باشد، که در نهایت با ایجاد قیمت‌های مصوب و حذف واسطه‌ها کمک‌ شایانی به مردم، به ویژه اقشار کم درآمد جامعه که قدرت خریدشان به شدت کاهش یافته است، می‌شود.

زهرا صدر اعظم نوری دیگر عضو شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: تمام تلاش شهرداری و مدیریت شهری بر آرام سازی بازار شب عید و کمتر شدن تنش‌های اقتصادی بر مردم است، وجود فروشگاه های زنجیره ای شهروند به خوبی توانسته کالای مناسب و با کیفیت را با قیمت مصرف کننده و بعضاً ارزان‌تر به دور از تنش های اقتصادی به دست مردم برساند و اقشاری که در دهک های پایین جامعه قرار دارند بتوانند مایحتاج زندگی خود را تامین کنند.

وی در در ادامه خصوص تغییرات مدیریت شهری افزود: با تغییر مدیریت شهری تغییراتی در شهروند ایجاد شده است، مدیر شهروند فرد جوانی است که تلاش می کند با خلاقیت و نوآوری محصولات متنوعی را با قیمت های مناسب در اختیار شهروندان قرار دهدو موجب رضایت شهروندان را فراهم کند.

مدیران جوان و با انگیزه اگر بر اساس توانایی‌های خودشان و بدون توصیه اشخاص و احزاب سیاسی انتخاب شوند به دلیل شناخت کامل از موضوع در شرایط تنش‌زایی همچون تحریم‌ها بهتر می‌توانند اثر گذار باشند، که نتیجه این اثر گذاری در رضایت عمومی آحاد جامعه و نشاط اجتماعی موثر خواهد بود، با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نزدیک بودن به شب عید، وجود مراکزی که بتواند اجناس مصرفی مردم را با قیمت مناسب عرضه کند، امید و نشاط نسبی را برای طبقات کم برخوردار و متوسط جامعه ایجاد کرده است.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: