کد خبر: ۱۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
در شرایطی که ستاد تنظیم بازار، حداکثر قیمت گوشت مرغ را کیلویی ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان تعیین کرده، رئیس اتاق اصناف اعلام کرده که این نرخ برای مرغ تنظیم بازاری شرکت پشتیبانی امور دام است، نه برای مردم!

به گزارش قلم نیوز- طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته قیمت گوشت مرغ در بازار رو به افزایش بود و هم اکنون در بازار به بیش از کیلویی ۱۵ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که حداکثر قیمت مصوب گوشت مرغ در بازار برای مردم کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

این وضعیت در حالی بر بازار این محصول پروتئینی حاکم است که سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران درباره قیمت و بازار گوشت مرغ اخیراً اظهار نظر عجیبی کرده که می‌تواند خواسته یا ناخواسته آگاهانه یا ناآگانه تأثیر نامطلوبی روی قیمت و نوسانات بازار گوشت مرغ بگذارد.

به گفته این مقام مسئول، قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تنها برای مرغی است که از سوی شرکت پشتیبانی امور دام عرضه می‌شود!

این اظهارات در حالی مطرح شده که مسعود بصیری، مدیرکل تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی به ایسنا گفت که حداکثر قیمت مصوب برای هر کیلوگرم گوشت مرغ بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کنندگان است، بنابراین مردم به هنگام مشاهده گرانفروشی و سودجویی فروشندگان آن را به دستگاه‌های نظارتی همچون سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر متولیان نظارت بر بازار، گزارش دهند تا با آن‌ها برخورد شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی تنها وظیفه تأمین این اقلام را بر عهده دارد و ناظران این دستگاه‌ها وظیفه کنترل قیمت‌ها را بر عهده دارند، چرا که قیمت‌ها مصوب کارگروه ستاد تنظیم بازار بوده و ابلاغ شده است؛ بنابراین همه وظیفه دارند آن را اجرا کنند.

در بیست و چهارمین جلسه ستاد تنظیم بازار مورخ ۲۸ بهمن ماه امسال، حداکثر قیمت مصرف کننده مرغ معادل هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است و سازمان حمایت بر همین اساس موظف شده تا با گرانفروشی و گرانفروشان برخورد کند.

اما مشخص نیست که با این وجود، چرا رئیس اتاق اصناف ایران چنین اظهارنظری کرده و مصوبه ستاد تنظیم بازار را قبل از این اظهارات یک بار به دقت مطالعه نکرده است؟!

از مسئولان انتظار می‌رود بر اساس قانون با گرانفروشی‌ها یا تخلف قیمتی در بازار برخورد کنند؛ نه اینکه با این صحبت‌ها و طرح این اظهارات به نوسانات در بازار دامن بزند.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: