کد خبر: ۱۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
جندقیان:
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، گفت: در زمینه اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی دهیاری ها با تخصیص بخشی از اعتبارات متمرکز برای کمک به اجرای پروژه های واجد اولویت یا نیمه تمام دهیاری ها به طور متوسط سالانه بیش از 10 هزار پروژه خرد و متوسط مقیاس توسط دهیاری ها اجرا می شود.

به گزارش قلم نیوز- "سعیدرضا جندقیان" در این خصوص، اظهار داشت: از سال 1382 زمان راه اندازی نهاد دهیاری ها در کشور و تا پایان سال 1396 در مجموع 15هزار و 400 میلیارد تومان اعتبارات متمرکز شامل، اعتبارت ملی و استانی بین دهیاری های کشور توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبارات تا پایان سال 1397 به 19هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که از مجموع این اعتبارات واریزی حدود 3هزار و 600 میلیاردتومان آن مربوط به قبل از دولت های یازدهم و دوازدهم بود که می توان گفت 80درصد این اعتبارات طی شش ساله دولت تدبیر و امید بین دهیاری ها توزیع شده است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، ادامه داد: برای تجهیز دهیاری ها به ماشین آلات عمرانی و خدماتی از ابتدای راه اندازی نهاد دهیاری ها تا زمان حاضر 16 هزار و 656دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی و خدماتی متناسب با وظایف دهیاری ها و با در نظر گرفتن ویژگی های مناطق روستایی به دهیاری های کشور واگذار شده است.

جندقیان تاکید کرد: 4هزار و 163 دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی و خدماتی واگذار شده نیز مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است.

وی تصریح کرد: در زمینه اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی دهیاری ها با تخصیص بخشی از اعتبارات متمرکز برای کمک به اجرای پروژه های واجد اولویت یا نیمه تمام دهیاری ها به طور متوسط سالانه بیش از 10 هزار پروژه خرد و متوسط مقیاس توسط دهیاری ها اجرا می شود.

جندقیان گفت: امسال نیز 14 هزار و 500 پروژه در هفته دولت و دهه مبارک فجر توسط دهیاری ها به بهره برداری رسیده است.

 در بیش از 29هزار روستا زباله ها جمع آوری می شود

وی با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی زباله ها در روستا جمع آوری نمی شد،گفت: اکنون با بهره گیری از ظرفیت دهیاری های کشور جمع آوری زباله در بیش از 29 هزار روستا انجام می شود.

وی تاکیدکرد: با این حساب می توان گفت که در بیش از80درصد از روستاهای کشور زباله ها جمع آوری می شود که نیاز است صدا و سیما به عنوان یک الگوی موفق در سطح روستاها برنامه هایی در این زمینه تهیه کند و به مردم معرفی کند.

جندقیان یادآوری کرد: امروزه مدیریت پسماند یکی از دغدغه های اصلی دهیاری ها و شهرداری ها و همین طور حاکمیت است و به دلیل گسترش زندگی مصرف گرایی و تولید زیاد زباله بیش از پیش نیز باید مورد توجه قرارگیرد و در این خصوص برنامه ریزی های جدی انجام شود.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با اشاره به ابلاغ هفت گانه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری و تغییر سبک زندگی، تصریح کرد: در تغییرات سبک زندگی، روستایی ها به سمت زندگی در شهرها می روند و شهرهای کوچک هم به سمت شهرهای بزرگ می روند و شهرهای بزرگ هم به سمت مصرف انبوه حرکت می کنند، لازمه این تغییر سبک زندگی هم تولید زیاد زباله است و مدیریت پسماند می تواند بسیاری از مشکلات را در این زمینه حل کند.

وی گفت: اگر بخواهیم به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم باید در زمینه مدیریت پسماند برنامه ریزی و تصمیم گیری های به موقع و درست داشته باشیم.

جندقیان در مورد توسعه فضاهای سبز روستایی نیز، اعلام کرد: از ابتدای ایجاد نهاد دهیاری ها تا کنون 6هزار و 659 بوستان چند منظوره روستایی در کشور ایجاد شده است که 5هزار و 559 بوستان در دولت یازدهم و دوازدهم است که شامل 83درصد بوستان های روستایی می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: