کد خبر: ۱۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
محمدی:
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: یکی از اوراق بهادر که اخیرا در چارچوب بازار مالی اسلامی عرضه شده، اوراق منفعت است و این اوراق از ابزارهای نوین است که انتشار آن با استقبال خوبی همراه بوده است.

به گزارش قلم نیوز- "شاپور محمدی" در این خصوص، اظهار داشت: اوراق منفعت از ابزارهای نوین است که انتشار آن با استقبال خوبی همراه بوده است و امیدواریم از این اوراق برای تقویت پروژه‌های زیربنایی و زیرساخت‌های اجتماعی بیشتر استفاده شود.

وی افزود: این اوراق انعطاف پذیر و بدون نیاز به سرمایه هستند که جریان‌های نقدی آتی شرکت‌ها و پروژه‌ها می‌توانند در اوراق منفعت مبنا قرار بگیرند. البته با این استقبال امیدورایم حجم آن بالا رود.

محمدی در مورد انتشار این اوراق توسط وزارت نفت، گفت: وزارت نفت اوارق مختلفی را منتشر می‌کند که یکی از آنها نیز اوراق منفعت است.

در اطلاعیه فرابورس نیز، آمده است: عطف به نامه شماره ۱۲۲/۳۲۶۸۶ مورخ  ۹۶/۱۲/۱۴ سازمان بورس و اوراق بهادار به اطلاع می‌رساند وزارت امور اقتصادی و دارایی در نظر دارد به موجب مصوبه ۳۰۰۰۵/ت ۵۴۲۹۶ ه مورخ ۹۶/۰۳/۱۶ هیات وزیران و صورت جلسه مورخ ۹۶/۱۱/۲۹ کمیته جزء بند (ل) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور اوراق منفعت از طریق بازار ابزار های نوین مالی فرابورس ایران پذیره نویسی می شود.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: