کد خبر: ۱۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از ابلاغ دستور العمل نگهداری و توسعه فضای سبز با اولویت مدیریت اصولی منابع آبی به استان ها در سال جاری، خبر داد.

به گزارش قلم نیوز- "مهدی جمالی نژاد" امروز (چهارشنبه) در این خصوص، گفت: در این دستورالعمل بر کاهش سطوح چمن کاری خصوصاً در بلوارها و حاشیه بزرگراه‌های سطح شهر، پارک های جنگلی و فضاهای سبز حومه شهر و توجه ویژه به افزایش احجام سبز نسبت به سطوح سبز در فضاهای سبز شهری و ممنوعیت کاشت چمن در توسعه فضاهای سبز عمومی شهری تاکید شده است و انتظار می رود مدیریت شهری به این موارد توجه لازم را داشته باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، اضافه کرد: به منظور کاهش آلودگی هوا و اثرات ناشی از پدیده گرد و غبار و در راستای قانون هوای پاک، شهرداری ها طی همکاری با وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و کشور، از ظرفیت های پیش بینی شده در این قانون به منظور توسعه فضای سبز و احداث کمربند فضای سبز شهری استفاده کنند.

جمالی نژاد همچنین به مصوبه هیات وزیران در موضوع مدیریت فضای سبز شهری اشاره کرد و تصریح کرد: این مصوبه که پس از آسیب شناسی شهرداری ها تهیه و به تصویب هیات وزیران رسید، بر استفاده از روش های نوین آبیاری و استفاده از پساب تصفیه شده تاسیسات تصفیه خانه های فاضلاب شهری با رعایت استانداردهای زیست محیطی در آبیاری فضای سبز شهرها تاکید دارد و انتظار می‌رود شهرداری ها به ظرفیت های نهفته در این مصوبه توجه ویژه ای داشته باشند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، بیان کرد: در قانون هوای پاک و مصوبه هیات وزیران در زمینه فضای سبز شهری پیش بینی های لازم درخصوص تامین نهال مورد نیاز طرح های درختکاری شهری توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته و شهرداری ها باید اقدامات لازم را در زمینه کاشت، نگهداری و بهره‌برداری به عمل آورند.

وی گفت: در سال های اخیر نوآوری ها و خلاقیت هایی توسط شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در مدیریت شهری با روش ها و ایده های جدید صورت گرفته که امید است شهرداری ها در حوزه فضای سبز شهری به این ایده ها هم توجه کنند.

جمالی نژاد، یادآورشد: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در حقیقت برای یادآوری این مهم است که اگر به فضای سبز توجه کافی نداشته باشیم، شرایط زیستی شهرها به خطر می افتد و انتظار می‌رود مدیریت شهری در همکاری با سایر دستگاه ها اجرایی ذیربط زمینه حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز موجود شهری را فراهم کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: