کد خبر: ۱۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان خبر داد:
مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان از افزایش ارتباطات اقتصادی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان، خبر داد.

به گزارش قلم نیوز- "جاوید قربان‌اف" که جهت شرکت در مراسم افتتاح خط آهن قزوین–رشت از مرز زمینی آستارا وارد کشور شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدوارم که این خط ریلی برای هر دو کشور سرشار از خیر و برکت باشد.

وی با بیان اینکه هر دو کشور برای توسعه کریدور شمال– جنوب تلاش کردند، ادامه داد: هیچ کسی باور نداشت که ظرف یکسال از بارانداز ریلی آستارا ۲۷۰ هزار تن کالا به اقصی نقاط جهان جابجا شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان با تأکید بر اینکه در دو ماه گذشته شاهد افزایش قابل توجه جابجایی کالا از حوزه ریلی آستارا – آستارا بودیم، افزود: این افزایش ناشی از ارتباطات خوب اقتصادی و توجه ویژه دولت‌های دو کشور در این حوزه است.

قربان‌اف، ضمن تأکید بر تلاش‌های رؤسای جمهور دو کشور بر توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: منافع بسیاری در ارتباط ریلی در راستای تأمین رفاه حال مردم دو کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: هر دو کشور در زمینه ریلی اهداف مشترکی دارند و بهره برداری از قطعه قزوین–رشت آن را تقویت می‌کند.

مدیرعامل راه آهن آذربایجان در بخش پایانی سخنان خود در خصوص سرمایه گذاری دولت آذربایجان در قطعه رشت–آستارا، توضیح داد: در همین راستا، وزیر اقتصاد آذربایجان در تهران است و با مسئولان ایرانی در حال مذاکره است.

وی اضافه کرد: این مهم با همکاری و اتفاق نظر دو کشور حل می‌شود و رؤسای جمهور دو کشور هم بر همکاری در این قطعه تأکید دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: