کد خبر: ۱۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
در بازارهای جهانی؛
امروز (چهارشنبه) قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شد.

به گزارش قلم نیوز- به دنبال توقف روند افزایشی شاخص ها در بازارهای بورس و در حالی که تقویت ارزش دلار مانع از رشد قیمت طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز به 1288 دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم 40 روز اخیر یعنی 1280 دلار و 70 سنت در جلسه قبل، امروز به 1288 دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با حدود 0.3 درصد افزایش به 1287 دلار و 90 سنت رسید.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز تقریبا ثابت بود، اما ارزش سهام در بازار چین به دلیل امیدواری به اقدامات محرک اقتصادی وعده داده شده از سوی پکن شاهد افزایش بود.

"بنجامین لو" تحلیلگر بازار طلا در موسسه فیلیپ فیوچرز، گفت: پس از کاهش قیمت های اخیر قیمت طلا تثبیت شده است. بازدهی اوراق قرضه دولتی اخیرا تضعیف شده، در حالی که ارزش دلار افزایش یافته است و بازارهای بورس نیز با عوامل منفی مواجه اند.

وی افزود: در دراز مدت قیمت طلا به دلیل تغییر احساسات حاکم بر بازار و کند شدن رشد اقتصاد جهانی تقویت خواهد شد. اما در کوتاه مدت امکان کاهش بیشتر قیمت فلز زرد وجود دارد.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند.

تحلیلگران می گویند، بازارها اندکی در مورد اختلافات تجاری آمریکا و چین محتاط هستند و منتظرند ببینند مذاکرات بین دو اقتصاد بزرگ جهان به کجا می انجامد.

"مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا گفته، ترامپ هرگونه توافق تجاری ای را که مطلوب آمریکا نباشد رد خواهد کرد. وی در عین حال اضافه کرده که کاخ سفید همچنان روی توافقی که نگرانی های بازار را مرتفع سازد کار خواهد کرد.

منبع: تسنیم


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: