کد خبر: ۱۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
عزیرمحمدی:
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، گفت: سرمایه گذاران ترکیه ای تمایل زیادی به ارتقای روابط تجاری خود با ایران دارند و هدف گذاری 30 میلیارد دلاری مراودات تجاری ایران و ترکیه مطابق پروتکل های بین 2 کشور نقشه راه در این ارتباط است.

به گزارش قلم نیوز- "محمدعلی عزیزمحمدی" امروز (سه شنبه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور مرز مشترک دارد و ساخت شهرک های مرزی مشترک با همسایگان در زمینه رونق بخشیدن و تنوع صادرات می تواند نقش موثری داشته باشد.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران ترکیه ای تمایل زیادی به ارتقای روابط تجاری خود با ایران دارند و هدف گذاری 30 میلیارد دلاری مراودات تجاری ایران و ترکیه مطابق پروتکل های بین 2 کشور نقشه راه در این ارتباط است.

به گفته عزیز محمدی، مرزهای غربی بویژه 2 استان آذربایجان شرقی و غربی مورد توجه تجار ترکیه قرار گرفته و در عین حال برخی دیگر از تجار این همسایه غربی کشور، در شهرک صنعتی قزوین واحدهای تولیدی احداث کرده اند.

وی ساخت شهرک مشترک مرزی با افغان ها در استان سیستان و بلوچستان را از جمله برنامه های این سازمان معرفی کرد و گفت: می توان از قابلیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این ارتباط بهره گرفت.

 
ترکیه به دنبال استفاده از انرژی ارزان ایران


همچنین در این نشست، معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، اظهار داشت: تحقق برنامه ایجاد شهرک مرزی مشترک با ترکیه، در قالب 2 برنامه پیش بینی شده، نخست اتاق بازرگانی استانبول و در روش دوم از وزارت صنایع و معادن ترکیه استفاده شد.

"فتحعلی محمدزاده" افزود: اکنون در این زمینه با حضور نمایندگانی از وزارت صنایع و معادن ترکیه، بازدید از 2 شهرک صنعتی «بعثت» در استان آذربایجان شرقی و «ارومیه 3» در استان آذربایجان غربی در دستور کار قرار گرفته و چند سرمایه گذار بزرگ ترکیه در شهرک صنعتی ارومیه 3 مشغول فعالیت شده اند، اما به دلیل بروز برخی رویدادها در ترکیه این پروژه فعال نیست.

وی اضافه کرد: 15 نقطه کشور نیز به اتاق بازرگانی استانبول معرفی شده که شامل نواحی و شهرک های صنعتی است.

محمدزاده با بیان اینکه ترکیه به دنبال استفاده از انرژی ارزان ایران است، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو باید برای تعرفه های مربوط به انرژی با ترک ها وارد مذاکره شود تا انگیزه ای برای ورود آنان به منظور ساخت و استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: