کد خبر: ۱۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
باجولوند:
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی حرفه ای، گفت: آزمون های مهارتی باید پروژه محور برگزار شوند تا نیروی انسانی متناسب با نیاز بازار کار تربیت شود.

به گزارش قلم نیوز- "رضا باجولوند" امروز (دوشنبه) در اختتامیه چهارمین المپیاد تکنیسین های ایران، اظهار داشت: برگزاری پروژه محور آزمون های مهارتی موجب می شود تا بازار کار به نیروی متخصص مورد نیاز دست پیدا کرده و شاهد انباشت متخصص در یک گروه و حرفه خاص نباشیم.

وی افزود: سازمان فنی حرفه ای همچنین به دنبال واگذاری برگزاری مسابقات مهارت به صاحبان صنایع و مشاغل است تا بدین ترتیب منتخبان این مسابقات نیز با دیدگاه صنعتگران برگزیده شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی حرفه ای با اشاره به برگزاری مسابقات آزاد مهارت ادامه داد: تاکنون چهار دوره از این مسابقات برگزار شده و باید برنامه ریزی برای برگزاری این مسابقات در سطح بین المللی انجام شود.

جایگاه ویژه مهارت ارتباطی در بازار کار

در ادامه این مراسم، مدیرعامل یک شرکت خدماتی، اظهار داشت: دانشگاه ها صرفا مسئولیت ستادی و تئوریک بازار کار را به دست گرفته اند و اقدامات اجرایی به سازمان فنی حرفه ای و شرکت های بزرگ واگذار شده است.

"وحید نجفی" با انتقاد از ناهماهنگی در توازن بین دانشگاه و سازمان فنی حرفه ای افزود: سرمایه گذاری های کلان و تعداد دانشگاه های فعال در سراسر کشور به هیچ عنوان قابل قیاس با اعتبارات سازمان فنی حرفه ای نیست.

وی ادامه داد: شرکت ها و سازمان فنی حرفه ای برحسب ضرورت و نیاز جامعه ناچار به تربیت نیروی انسانی توانمند و ماهر هستند در حالی که میزان سرمایه آنها قابل قیاس با دانشگاه ها نیست.

این فعال اقتصادی با اشاره به اهمیت مهارت ارتباطی در بازار کار تصریح کرد: عیب یابی در کالاها و رفع آنها در دنیای امروز دیگر یک تخصص و مهارت خاص برای حفظ مشتری محسوب نمی شود به همین دلیل لازم است تا همه تکنیسین ها به مهارت های ارتباطی مسلط شوند.

نجفی ادامه داد: امروزه مهارت ارتباطی از جایگاه ویژه ای در بازار کار برخوردار است، بنابراین باید جزو مهارت های تکنیسین ها ارزیابی شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: