کد خبر: ۱۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت از صدور موافقت اصولی انتشار مرحله دوم اوراق منفعت نفت به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه، خبر داد.

به گزارش قلم نیوز- "مسعود سلطان‌زالی" در خصوص انتشار اوراق ۲۰ هزار میلیارد ریالی منفعت نفت در فرابورس، اظهار داشت: شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند با هدف تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های نگه داشت و افزایش تولید از میادین نفتی در حال بهره‌برداری و به منظور تولید صیانتی از میادین نفتی و همچنین نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید نفت خام و اجرای پروژه‌های افزایش تولید، درخواست واگذاری بخشی از منافع حاصل از ۱۱ حلقه چاه نفت را در قالب اوراق منفعت به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال کرد که موافقت اصولی انتشار آن با نرخ سود سالانه ۱۹ درصدی صادر شده است.

به گفته وی، بازار گردانی و تعهد پذیره‌نویسی این اوراق با تشکیل بزرگترین کنسرسیوم تأمین مالی در سال جاری متشکل از چهار شرکت تأمین سرمایه از جمله تأمین سرمایه بانک ملت، لوتوس پارسیان، سپهر و نوین انجام می‌شود که در این بین، تأمین سرمایه بانک ملت علاوه بر ایفای نقش مشاور عرضه این اوراق، با تعهد ۷۰۰۰ میلیارد ریالی به عنوان عضو پیشگام این کنسرسیوم مطرح است. همچنین شرکت تأمین سرمایۀ بانک ملت در اوایل اسفند ماه نیز با انتشار ۵,۰۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف نفت کوره، نقش مهمی در تأمین مالی حوزه انرژی ایفا کرده است.

طبق اعلام شرکت تأمین سرمایه بانک ملت، وی با اشاره به سررسید این اوراق اظهار کرد: سررسید این اوراق سه ساله بوده و ضامن بازپرداخت مبلغ اصل این اوراق شرکت ملی نفت ایران و ضامن پرداخت سود اوراق نیز صندوق‌های بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت تعیین شده‌اند.

گفتنی است، از ابتدای سال جاری مبلغ ۶۷.۷ هزار میلیارد ریال اورق بدهی در بازار سرمایه منتشر شده است که مرحله دوم اوراق منفعت به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال به عنوان بزرگترین تأمین مالی سال جاری، معادل ۳۰ درصد ارزش اوراق بدهی منتشره از ابتدای سال ۱۳۹۷ است.

اورق منفعت سند مالی بهاداری است که بیانگر مالکیت دارنده آن بر مقدار معین خدمات یا منافع آینده از یک دارایی بادوام است که در ازای پرداخت مبلغ معینی به وی منتقل شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: