کد خبر: ۱۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز موجب شده تا فروشنده ها در بازار بیشتر از خریداران شوند و همین امر موجب شد تا قیمت دلار در صرافی های بانکی نسبت به صبح ۱۰۰ تومان کم شود.

به گزارش قلم نیوز- ریزش قیمت ها در بازار ارز از صبح امروز (دوشنبه) در بخش های مختلف مشهود است و موجب شده تا قیمت دلار بار دیگر به کانال 12 هزار تومان برگردد.

صرافی های بانکی صبح امروز قیمت فروش دلار را 12 هزار و 900 تومان اعلام کرده بودند اما بعد از ادامه دار شدن سیر نزولی قیمت ها، این صرافی ها نیز کاهش قیمت را در دستور قرار دادند. برهمین اساس هم اکنون در صرافی های بانکی قیمت فروش دلار 12 هزار و 800 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 12 هزار و 700 تومان اعلام شده است.

گفتنی است، در بازار آزاد، دلال ها از مردم دلار را با قیمت 12 هزار و 700 تومان می خرند. همین امر موجب شده بود تا قبل از کاهش قیمت در صرافی های بانکی، صف فروش ارز مقابل این صرافی ها تشکیل شود.

یورو نیز در صرافی های بانکی نسبت به صبح 100 تومان کاهش قیمت داشته است؛ برهمین اساس یورو در صرافی های بانکی با قیمت 14 هزار و 850 تومان فروخته و با قیمت 14 هزار و 750 تومان از مردم خریداری می شود.

بانک مرکزی امروز البته قیمت خرید ارز در بانک ها را نیز نسبت به روز قبل کاهش داده است؛ کاهش قیمت ها موجب شده تا قیمت ارز مسافرتی نیز که پیش از این در کانال 15 هزار تومان بود به کانال 14 هزار تومان وارد شود.

"عبدالناصر همتی" رئیس کل بانک مرکزی، طی روزهای قبل اعلام کرده بود که قیمت دلار در کانال 13 هزار تومان نمی ماند و حتماً به کانال 11 هزار تومانی برمی گردد.

فعالان بازار هم بعد از این اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، باتوجه به سابقه عملکرد این بانک در 7 ماه اخیر احتمال می دادند که ریزش قیمت ها شدید باشد.

بازاری ها پیش بینی می کنند که قیمت دلار و یورو در روزهای آینده بازهم ریزشی باشد. بازاری ها معتقدند افزایش عرضه ارز در بازار داخلی و افزایش میزان فروش حواله درهم از دیگر دلایل ریزش قیمت ها در بازار هستند.

منبع: تسنیم


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: