کد خبر: ۱۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
ناصرپور:
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا، گفت: قراداد آپشن روی زعفران نگین راه‌اندازی می‌شود و اندازه قرارداد ۱۰۰ گرمی تعیین شده است تا امکان ورود افراد خرد به بازار وجود داشته باشد. علاوه بر این با همکاری سازمان بورس و تصویب هیأت مدیره بورس کالا مقرر شده تا زمان رونق معاملات، حق کارمزد معاملات صفر در نظر گرفته شود.

به گزارش قلم نیوز- "علیرضا ناصرپور" در آئین راه‌اندازی معاملات اختیار معامله زعفران، اظهار کرد: برای راه اندازی معاملات اختیار معامله زعفران لازم بود یک بازار نقدی قوی برای دارای پایه این محصول فراهم شود که در این راستا قرارداد آتی زعفران در بورس کالا راه اندازی شد تا فعالان بازار با معاملات مشتقه آشنا شوند. به این ترتیب از خرداد ماه امسال و با ورود معاملات آتی زعفران به بازار مشتقه، اولین قرارداد آتی زعفران در بازار کشاورزی منعقد شد.

وی با اشاره به جزئیات راه‌اندازی معاملات آپشن زعفران، گفت: قراداد آپشن روی زعفران نگین راه اندازی می‌شود و اندازه قرارداد ۱۰۰ گرمی تعیین شده است تا امکان ورود افراد خرد به بازار وجود داشته باشد.

ناصرپور در ادامه به منطق راه اندازی معاملات آپشن اشاره کرد و افزود: منطق راه اندازی قرارداد آپشن زعفران غیر قابل انکار است، زیرا این قرارداد ابزاری برای پوشش ریسک بوده و ابزاری برای بیمه کردن نوسانات قیمت برای کشاورزان است؛ لذا این ابزار دارای منطق اقتصادی قوی بوده و طراحی این ابزار در حوزه معاملات کشاورزی بسیار مؤثر است.

به گفته‌ی وی، با راه‌اندازی صندوق‌های کالایی زعفران زنجیره ابزارهای مالی در حوزه کشاورزی تکمیل می‌شود که امیدواریم صندوق‌های کالای کشاورزی با ورود به بازار زعفران بتواند پرتفوی مناسبی از ابزارهای موجود ایجاد کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: