کد خبر: ۱۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
دبیر شورای عالی مناطق آزاد:
دبیر شورای عالی مناطق آزاد از راه اندازی بورس بین‌المللی با ارز خارجی در مناطق آزاد، خبر داد.

به گزارش قلم نیوز- "مرتضی بانک" در اجلاس استراتژی‌های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات با بیان اینکه مهم‌ترین عامل افزایش سرمایه‌گذاری کاهش ریسک است، اظهار داشت: سرمایه‌گذار با دسترسی آسان به مواد اولیه می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل سرمایه‌گذاری در کشور تسهیل قوانین و مقررات است، افزود: مناطق آزاد سه دهم وسعت کشور را در برگرفته‌اند اما کمتر از یک میلیون از جمعیت کشور در این مناطق ساکن هستند.

وی با بیان اینکه نیم میلیون اشتغالزایی در مناطق آزاد ایجاد شده است، گفت: 2600 واحد صنعتی، خدماتی و گردشگری در مناطق آزاد مشغول به کار هستند و 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی انجام شده است.

بانک تاکید کرد: در پنج سال گذشته 130هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی انجام شده است و در همین بازه زمانی 118 میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد انجام شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به تسهیل قوانین و مقررات در مناطق آزاد، گفت: یک از مهم‌ترین عوامل جذب سرمایه‌گذار ی در مناطق آزاد معافیت‌های 20 ساله است و در بخش صادرات هم معافیت‌هایی داریم.

بانک با اشاره به راه اندازی بورس بین الملل در مناطق آزاد، بیان کرد: هرچند در بخش بانکی بین‌المللی نتوانستیم به توافقاتی برسیم اما در بورس بین‌المللی با مکانیزم خاص و با ارز خارجی فعالیت خود را با مشارکت 50-50 درصد داخلی و خارجی آغاز خواهیم کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: