کد خبر: ۱۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
نیک آیین:
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو از افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی قیمت قطعات خودرو، خبر داد.

به گزارش قلم نیوز- "علیرضا نیک آیین" با اشاره به اینکه در شب عید با افزایش تقاضا برای خرید قطعات خودرو روبرو هستیم، اظهار داشت: متأسفانه در این شرایط وفور قطعات بی‌کیفیت و تقلبی در بازار بسیار است به نحوی که تعداد تعمیرات خودرو به حد بالا رسیده است.

وی با اشاره به فروش قطعات و روغن بدون گارانتی در سطح بازار، افزود: در حال حاضر سازنده‌های اصلی قطعات خودرو ترجیح می‌دهند نواقص خط تولید شرکت‌های خودروساز را برطرف کرده و تمرکز زیادی بر بازار قطعات ندارند به نحوی که این کمبود توسط تعدادی سوءاستفاده‌گر در بازار شناسایی و در تلاش برای فروش قطعات فاقد کیفیت خود در بازار هستند.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، گفت: متأسفانه با استفاده از تجهیزات پیشرفته علامت‌هایی بر روی قطعات حک می‌کنند که مصرف‌کننده به هیچ عنوان نمی‌تواند قطعه بی‌کیفیت را شناسایی کند.

نیک آیین با اشاره به اینکه به مردم توصیه می‌کنم به جای خرید قطعات خارجی عمدتا تمرکز خود را به خرید قطعات ایرانی کنند، افزود: با توجه به شرایط تحریم شرکت‌های خارجی تمایلی به ارسال قطعه به کشور ندارند. اما عده‌ای سوءاستفاده‌گر قطعات خود را به نام اورجینال به مردم می‌فروشند.

وی با تأکید براینکه متأسفانه قیمت قطعات نیز تا بیش از 300 درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: یاتاقان برای کامیون از یک میلیون و 500 هزار تومان به 8 میلیون تومان رسیده است جالب اینکه با همین قیمت نیز مصرف کننده به زحمت می‌تواند این قطعه را در بازار پیدا کند. علاوه براین دیسک صفحه و لنت چرخ نیز برای خودروهای سواری رشد قابل توجهی در قیمت پیدا کرده و حتی لنتهای چرخ فاقد استاندارد با شگردهای متعدد آن هم با قیمت بالا به فروش می‌رسد درحالی که این لنت‌ها استاندارد نبوده و بعد از چندین کیلومتر پودر می‌شود.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به کمبود قطعات خودرو ساندرو و ال 90 در بازار، گفت: قبلا دیسک صفحه برای خودرو206، 160 هزار تومامن بود اما این قطعه امروز با قیمت 800 هزار تومان در بازار آن هم به زحمت خریداری می‌شود.

نیک آیین با اعلام اینکه بسیاری از خودروهایی که در خیابان در حال تردد هستند مشکل داشته و مصرف‌کنندگان به زحمت از آنها استفاده می‌کنند، بیان کرد: قیمت قطعات بسیار بالا رفته و برای مردم تعویض و یا تعمیر آنها به صرفه نیست. در حال حاضر باید واحدهای نظارتی به بازار قطعات خودرو ورود پیدا کرده و ساماندهی لازم را در این رابطه انجام دهند در غیر این صورت وضعیت بازار بلاتکلیف‌تر از روزهای گذشته خواهد شد.

منبع: تسنیم


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: