کد خبر: ۱۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
وزیر نیرو:
وزیر نیرو، گفت: کسانی که از موضوع آب تاثیر پذیرند باید در کنار هم قرار گیرند و قطعات پازل کنار هم باشد تا موضوع آب حل شود.

به گزارش قلم نیوز- "رضا اردکانیان" در همایشی که به مناسبت روز جهانی آب برگزار شد، اظهار داشت: از سال 1992 که اولین کنفرانس جهانی توسعه پایدار در برزیل برگزار و بیانیه ریو 21 صادر شد قرار گذاشته شد که هر سال روز 21 مارچ به عنوان روز جهانی آب مورد توجه قرار گیرد و شعاری تعیین شود که دربرگیرنده برنامه‌های مرتبط با آب و محیط زیست همه سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌ها باشد.

وی افزود: از سال 2003 مجموعه آژانس‌های سازمان ملل به این نتیجه رسیدند حال که امکان احداث آژانس مستقلی در زمینه آب وجود ندارد همه آژانس‌ها و برنامه‌ها به نوعی به مساله آب بپردازند.

وزیر نیرو، بیان کرد: همه آژانس‌ها در ساختار خود واحدهایی دارند که به خاطر طبیعت چند انضباطی آب می‌توانند به آن بپردازند بنابراین از سال 2003 سازوکاری بنا نهاده شد که آژانسی مجازی به نام UNWATER احداث شود که موضوع آب مرتبط با غذا، بهداشت، علم و فرهنگ و هواشناسی و یا منابع آب زیرزمینی در دستور کار قرار گیرد. درحال حاضر بیش از 32 آژانس و برنامه سازمان ملل عضو این آژانس مجازی هستند و از موازی‌کاری پرهیز کرده و سعی می‌کنند به موضوع آب به عنوان یک موضوع واحد بپردازند.

وی تاکید کرد: قطعا بدون مشارکت همه کسانی که هر کدام در یک وجه از موضوع آب درگیر هستند مساله آب قابل حل نخواهد بود اگر بخواهیم موضوع آب سازمان یابد باید همه سازمان‌ها و تشکیلات همکاری کنند.

وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از وظایف UNWATER برنامه‌ریزی برای روز جهانی آب است، یادآور شد: این آژانس مجازی معمولا برنامه‌های سه سال آینده را تعیین می‌کند و در این رابطه تا سه هفته آینده شعار پیش روی سال 2019 نیز اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: این آژانس مجازی از سال 2006 نیز تصمیم گرفت یک واحد اجرایی داشته باشد و در این رابطه یک دفتر بین‌المللی آب در شهر بن آلمان تاسیس شد.

اردکانیان افزود: آنچه واضح است این که هنوز در کشورهای در حال توسعه به مدل بهینه و مناسبی برای مدیریت منابع آب نرسیده‌ایم. در هر حال بدون مشارکت و به رسمیت شناختن این محصول که چندوجهی است هیچ مساله‌ای حل نخواهد شد.

وی بیان کرد: کسانی که از موضوع آب تاثیر پذیرند باید در کنار هم قرار گیرند و قطعات پازل کنار هم باشد تا موضوع آب حل شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه گمشده امروز ما برای حل مسائل، اخلاق حرفه‌ای است، گفت: هر قدر در کار فردی گروهی و صنفی پایبند به اخلاقیات باشیم مسائل حل می‌شود و هر قدر از این رویه دور شویم گره کار کورتر می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: