کد خبر: ۱۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
قائد رحمت:
معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، گفت: متأسفانه آمارها و گزارش‌ها نشان می‌دهد که سطح نشاط اجتماعی در کشور پایین است.

به گزارش قلم نیوز- "عباس قائد رحمت" در صدو چهاردهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز (یکشنبه) در محل وزارت کشور با موضوع نشاط اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نیازی که در کشور احساس می‌شد و سیر افزایشی آسیب‌های اجتماعی در برخی از سنوات گذشته و همچنین  لزوم اینکه اقداماتی ضرورت داشت در بعد نشاط اجتماعی در جامعه و شادکامی برای مردم پیش بینی شود، یکی از دستورات اصلی شورای اجتماعی کشور به این موضوع اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه همه دستگاه‌ها نقطه نظرات خود را ارائه دادند وسازمان اجتماعی نیز طرحی را با محورهای متعدد طراحی  و ۲۰ برنامه اساسی را اعلام کرد که از ویژگی آن می‌توان به خانواده محوری، مدرسه محوری، محیط آموزشی محوری و فرد محوری و سایر ویژگی های مدنظر که برای ارتقای نشاط اجتماعی لازم است، اشاره کرد.

معاون سازمان امور اجتماعی کشور، تصریح کرد: آمارها و گزارش‌ها متاسفانه نشان می‌دهد که سطح نشاط اجتماعی در کشور پایین است. باید با همه شیوه‌ها و روش‌ها، دستگاه‌ها، سمن‌ها، ان‌.جی‌.او ها و جریان‌های داوطلبی مشارکت کنند و به میدان بیایند تا بتوانند سطح نشاط اجتماعی را در استانه نوروز و تمام طول سال بالا برد.

قائد رحمت، اظهار کرد: یکی از تصمیماتی که وزیر در جمع بندی اظهار کرد این بود که کار گروهی به صورت دائمی داشته باشیم و بتوانیم دستور دائمی شورای اجتماعی و نشاط اجتماعی را قرار دهیم، زیرا هر قدر نشاط اجتماعی بالا رود، رضایتمندی نیز افزایش می‌یابد، اعتماد و امید مردم بالاتر می‌رود و قطعا آسیب ها کاهش پیدا می‌کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: