کد خبر: ۱۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
امیری:
معاون نظارت بر امور ناشران و اعضای سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: با راه‌اندازی معاملات آپشن زعفران در بورس کالای ایران به سمت کامل شدن سبد ابزارهای مالی زعفران هستیم تا امکانات جدیدی به فعالان این بازار در زمینه بیمه قیمت زعفران در آینده فراهم شود.

به گزارش قلم نیوز- "حسن امیری" امروز (یکشنبه) در مراسم راه‌اندازی قرارداد آپشن زعفران در بورس کالا، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم عمده سود حاصل از تولید زعفران به واسطه‌ها می‌رسد اما از سال جاری با رونق معاملات زعفران در بورس کالا به شیوه نقدی، گواهی سپرده کالایی و قراردادهای آتی شاهد بهبود شرایط کشاورزان و بازار زعفران کشور هستیم.

وی به حجم مطلوب معامله زعفران در بورس کالا اشاره کرد و ادامه داد: معامله ۶۶ تن زعفران در بازار فیزیکی و ۲۷ تن زعفران در گواهی سپرده کالایی نشان‌دهنده استقبال مطلوب فعالان بخش کشاورزی از معاملات این محصول در بورس کالاست که این روند معاملاتی بخشی از دغدغه کشاورزان در حوزه فروش محصول با قیمت‌های ارزان به واسطه‌ها را برطرف کرد.

امیری افزود: امروز با راه‌اندازی معاملات آپشن زعفران در بورس کالای ایران به سمت کامل شدن سبد ابزارهای مالی زعفران هستیم تا امکانات جدیدی به فعالان این بازار در زمینه بیمه قیمت زعفران در آینده فراهم شود.

وی به ویژگی قرارداد اختیار معامله اشاره کرد و گفت: آپشن به نسبت قراردادهای آتی، ریسک کمتر و نیاز به سرمایه در گردش پایین‌تری دارد و از همه مهم‌تر، این قرارداد مبنایی برای بیمه قیمت زعفران در آینده است که این مزیت بزرگ برای کشاورزان از جذابیت بالایی برخوردار خواهد بود.

امیری اظهار کرد: بورس کالا عملکرد بسیار مناسبی در حوزه ابزارسازی برای بخش کشاورزی داشته است که سازمان بورس و اوراق بهادار نیز زمینه ایجاد ابزارهای مالی جدید از جمله صندوق‌های کالایی محصولات کشاورزی در بورس کالا را فراهم می‌کند.

معاون نظارت بر امور ناشران و اعضای سازمان بورس و اوراق در پایان اظهار امیدواری کرد که با رونق معاملات محصولات کشاورزی از جمله زعفران در بورس کالای ایران، تعاونی‌ها و نهادهای مرتبط با بخش کشاورزی با ورود به بورس کالا از تأمین مالی‌های سنتی و مبادلات ناکارآمد فاصله بگیرند که با توجه به برنامه‌های مدون بورس کالا در حوزه فرهنگ‌سازی، پیش بینی می‌شود اتفاق‌های خوبی در بخش کشاورزی کشور خواهد افتاد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: