کد خبر: ۱۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ورود تعاونی‌ها برای کمک به توزیع بهتر کالاهای اساسی و تنظیم بازار، خبر داد.

به گزارش قلم نیوز- "محمد کبیری" با اشاره به ورود تعاونی‌ها برای کمک به توزیع بهتر کالاهای اساسی و تنظیم بازار، گفت: 27 بهمن ماه سال جاری تفاهمنامه‌ای میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون ایران و شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران به امضا رسید که بر اساس آن مقرر شد توزیع اقلام اساسی در شبکه‌های تعاونی کشور هرچه سریعتر آغاز شود.

وی درباره این تفاهم‌نامه، افزود: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی حاکم بر کشور، در راستای تنظیم بازار شب عید و کنترل قیمت‌ها، با امضای این تفاهمنامه مقرر شد تعاونی‌ها برای کمک به توزیع بهتر کالاهای اساسی ورود کنند.

کبیری بیان کرد: با توجه به استراتژی وزارت جهاد کشاورزی و به‌تبع آن شرکت بازرگانی دولتی ایران در استفاده از شبکه‌های توزیع کارآمد و سراسری با هدف دسترسی سریع و بدون واسطه مصرف کنندگان نهایی به کالاهای اساسی مشمول تنظیم بازار و نیز استفاده از ظرفیت بالای بخش تعاون و تجارب موفق پیشین این بخش در توزیع کالاهای اساسی این تفاهم‌نامه میان وزارت جهاد کشاورزی به‌نمایندگی شرکت مادرتخصصی دولتی ایران، معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون ایران به امضا رسید.

وی اظهار داشت: موضوع این تفاهم‌نامه فروش و توزیع ذخایر راهبردی برنج، روغن و شکر در شبکه‌های توزیع تعاونی با مدیریت اتاق تعاون ایران و نظات کارگروه تنظیم بازار و وزارت تعاون است که بر اساس قانون و مفاد تفاهم‌نامه مقرر شده است اتاق تعاون ایران روند کار را به‌صورت ماهانه به معاونت تعاون گزارش دهد.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ضوابط اجرایی این تفاهم‌نامه، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، زمان و مقادیر تخصیصی اقلام از طریق شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران تعیین و اعلام خواهد شد. همچنین شرکت بازرگانی دولتی ایران مجاز است مقادیر تحویل کالا را با توجه به شرایط غیرقابل پیش‌بینی تغییر دهد.

کبیری با اشاره به میزان و نوع کالاهای مورد نظر برای توزیع در ایام پایانی سال 97، گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر شده است 30هزار تن برنج تایلندی وارداتی توزیع شود که 15هزار تن آن در ایام پایانی سال و 15هزار تن در ایام ماه مبارک رمضان در سال 98 توزیع خواهد شد. علاوه بر برنج مقرر شده است 10هزار تن شکر سفید در کیسه‌های 50کیلویی و 10هزار تن انواع روغن خام میان مردم برای کنترل بازار توزیع شود.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روش پرداخت بهای کالا، بیان کرد: بهای کالا مطابق مصوبه کارگروه تنظیم بازار خواهد بود که بر اساس این مصوبه برای توزیع اقلام در پایان سال 97، تهیه و ارایه ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط با سررسید چهارماهه ضروری خواهد بود؛ همچنین برای توزیع اقلام طرح ضیافت سال 98 نیز تهیه شده و ارایه ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط با سررسید شش‌ماهه ضروری است.

کبیری در پایان درباره قیمت فروش اقلام، گفت: بر اساس این تفاهمنامه قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی هومالی 52000 ریال، هر کیلوگرم برنج تایلندی رده (ب) 40000 ریال و هر کیلوگرم شکر سفید 30000 ریال تحویل اتاق تعاون ایران خواهد شد. قیمت روغن خام نیز بر اساس نرخ‌های اعلامی سازمان حمایت از مصرف کنندگان به‌زودی اعلام می‌شود.

 منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: