کد خبر: ۱۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
با توجه به گرانی برخی اجناس مصرفی مردم در یک مقطع خاص شرکت شهروند خود را مکلف دانست، اقلام مصرفی شهروندان تهرانی را طریق سهمیه‌ای که دولت به واردات محصولات مصرفی که قیمتشان افزایش یافته بود، تامین کند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا بیان کرد: به دلیل سودآوری و کاهش هزینه های ایجاد شده در مجموعه شهروند، بخشی از ردیف های بودجه کمکی این مجموعه را در شهرداری حذف کردیم.

سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا، در رابطه با نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در آرام سازی بازار شب عید و کاهش تنش‌های اقتصادی اظهار داشت: یکی از وظایفی که مدیریت شرکت شهروند با توجه به گستردگی مراکزش بر عهده گرفته، توزیع اقلامی است که دولت به صورت سهمیه ای با قیمت پایین‌تر به مردم اختصاص داده است، که بخش عمده توزیع گوشت و مرغ در شهر تهران نیز از طریق شرکت فروشگاهی شهروند انجام می شود.

ریس شورای اداری شهرداری تهران در ادامه گفت: هدف شرکت شهروند این است که بتواند خدمات بهتری را به اقشار مختلف مردم ارائه کند، در همین راستا با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تورمی که به وجود آمده، در حال رایزنی با دولت هستیم که حاشیه سود کمتری را در شهروند ایجاد کنیم و همچنین کالاهای مصرفی مردم که دولت مکلف است به صورت سراسری در اختیار مردم قرار دهد، از طریق شرکت شهروند توزیع شود.

وی در خصوص این که مجموعه شهروند با وجود تحریم‌ها و شرایط سخت معیشتی توانسته به رونق سفره های مردم کمک کند بیان کرد: با توجه به گرانی و نبود برخی اجناس مصرفی مردم در یک مقطع خاص شرکت شهروند خود را مکلف دانست، اقلام مصرفی شهروندان تهرانی را طریق سهمیه‌ای که دولت به واردات محصولات مصرفی که قیمتشان افزایش یافته بود، تامین کند.

سکینه اشرفی، در ارتباط با این که جوان گرایی ایجاد شده در شهروند تا چه حد موفق بوده خاطر نشان کرد: تمام سازمان ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری عملکردشان ارزیابی خواهد شد، یکی از این شاخص‌های ارزیابی عملکرد و اثربخشی است به این معنی که مدیریت تا چه حد در کاهش هزینه یا افزایش کیفیت خدماتشان موفق بوده است، ارزیابی عملکرد در یک دوره کوتاه امکان پذیر نبوده، اما مدیریت شهروند عزم راسخی در افزایش کیفیت و کاهش هزینه ها داشته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در پایان تصریح کرد: مجموعه شهروند برنامه هایی تدوین کردند و بخشی ازاین برنامه ها را هم اجرا کردند، به دلیل سودآوری و کاهش هزینه های ایجاد شده در مجموعه شهروند بخشی از ردیف های بودجه کمکی این مجموعه را در شهرداری حذف کردیم، وظیفه شرکت شهروند ارائه خدمات کمی و کیفی بیشتر به شهروندان است و انتظار سود بالایی از این مجموعه نداریم.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: