کد خبر: ۱۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
رییس بهره‌برداری پالایشگاه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی از تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز از پالایشگاه هشتم پارس جنوبی خبر داد و گفت: ارزش اقتصادی محصولات جانبی فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی روزانه ۲ میلیون دلار است.

به گزارش قلم نیوز- "کامبیز صفتی" با بیان اینکه فازهای 20 و 21 از ایرانی‌ترین طرح‌های توسعه پارس جنوبی است، اظهار داشت: اجرا و تکمیل فازهای 20 و 21 پارس جنوبی تجربه و توانمندی کم نظیری برای متخصصان ایرانی و صنعت نفت محسوب می‌شود.

وی اجرای فاز 20 و 21 پارس جنوبی را آیینه تمام نمای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: از این دو فاز در قالب پالایشگاه هشتم مجتمع گازی پارس جنوبی روزانه بیش از 50 میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با بیان اینکه  این پروژه در میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس مستقر است، تصریح کرد: فازهای 20 و 21 پارس جنوبی دارای دو سکوی دریایی و 22 حلقه چاه گاز  در فاصله 105 کیلومتری ساحل عسلویه است که به‌وسیله دو رشته خط لوله 32 اینچی زیردریایی گاز آن به پالایشگاه خشکی در عسلویه منتقل می‌شود.

صفتی از تولید محصولات پروپان، بوتان و اتان در فازهای 20 و 21 پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: تمام محصولات تولیدی پالایشگاه هشتم به ظرفیت اسمی رسیده که برنامه افزایش ظرفیت تدوین شده است.

وی به ارزش اقتصادی تولیدات فازهای 20 و 21 پارس جنوبی پرداخت و افزود: پالایشگاه هشتم نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد به‌گونه‌ای که با توجه به سودآوری آن ارزش اقتصادی محصولات جانبی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی روزانه 2 میلیون دلار است.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی، تولید اتان از این فازهای را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: افزایش تولید و صادرات محصول استراتژیک اتان پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی به مرز تولید 90 تن در ساعت رسیده است.

صفتی با بیان اینکه واحد دوم تصفیه و بازیافت اتان پالایشگاه هشتم در مدار تولید قرار گرفته، گفت: در این راستا با توجه به اهمیت و استراتژیک بودن این محصول با تشکیل یک تیم تخصصی دستگاه توربو اکسپندر ردیف سوم گازی که نقش اصلی در تولید و فراورش اتان دارد راه‌اندازی شد و تولید اتان این پالایشگاه را افزایش داده است.

وی بر جذب نیروهای بومی استان بوشهر در فازهای پارس جنوبی تاکید کرد و افزود: جذب نیروهای بومی مهارت دیده در پالایشگاه و صنایع پارس جنوبی در اولویت است که این مهم در پالایشگاه هشتم مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: