کد خبر: ۱۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
رفیعی پور:
رییس سازمان دامپزشکی کشور، گفت: به منظور تعدیل قیمت گوشت قرمز در شب عید، عملیات عرضه 22 هزار تن گوشت گرم و منجمد توسط وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش قلم نیوز- "علیرضا رفیعی پور" در این خصوص، اظهار داشت: انتظار می رود با آغاز توزیع سراسری گوشت قرمز در کشور، کاهش قیمت این فراورده درفروشگاه ها و مراکز عرضه را به دنبال داشته باشد.

به گفته وی، عرضه 20 هزار تن از این برنامه با استفاده از ذخیره گوشت منجمد در گمرکات و 2 هزارتن در قالب مجوز نیمایی و گوشت گرم 4200 تومانی تامین شده است.

رفیعی پور افزود: توزیع 22 هزار تن گوشت قرمز، علاوه بر توزیع گوشتی است که توسط دامداران و کشتارگاه های کشور همه روزه انجام می شود.

وی اضافه کرد: حدود 90 درصد گوشت قرمزمورد نیاز در داخل کشور تولید می شود و سالانه حدود 700 هزارتن گوشت قرمز توسط دامداران و مراکز دامپروری کشور تولید و حدود 140 هزار تن گوشت نیز از خارج وارد می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، توضیح داد: این سازمان مدیریت تامین و مسائل بهداشتی گوشت را عهده داراست و در عین حال در حوزه تولید گوشت قرمز ایران رتبه بالایی دارد، اما درحوزه مدیریت بازار نمره مطلوبی کسب نکردیم و باید مهندسان و متخصصان حوزه توزیع و تجارت به این امر کمک کنند.

رفیعی پور اضافه کرد: براساس آمارها تاکنون در حوزه تامین گوشت کاهشی نداشتیم زیرا، تعداد راس دام کشتار شده و مقدار خرید براساس تعرفه هایی که به حساب دولت پرداخت شده، شفاف و مشخص است، اما امروز التهاب بازار، ایجاد نگرانی و نارضایتی درمردم بصورت هدفمند در شبکه های اجتماعی جریان سازی شده و پیامد رشد غیر واقعی و حباب گونه قیمت ها را بدنبال دارد.

وی اظهارداشت: انتشار شایعه در بازار که نوسان قیمت را دامن زند، ضمن اینکه موجب تردید دامدار برای عرضه دام می شود، احتکار این فرآورده را موجب می شود.

رفیعی پور افزود: امروز علاوه بر احتکار کنندگان عمده و حرفه ای که برای 6 ماه آینده گوشت ذخیر می کنند، برخی افراد مصرف کننده عمده و خانگی نیز در دام پدیده احتکار گرفتار شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: