کد خبر: ۱۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خطیب نماز جمعه تهران؛
خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت: دشمنان ما بدانند این انقلاب خیلی قدرتمند است و اگر افرادی هم ضربه ای به آن بزنند خودشان "له" می شوند، چرا که انقلاب ماندگار و سرافراز است.

به گزارش قلم نیوز- آیت‌الله "محمدعلی موحدی کرمانی" این هفته تهران با اشاره به  40 سالگی انقلاب، اظهار داشت: 2 انقلاب در آثار دینی به چشم می‌خورد که هر 2 ارزنده هستند.

وی با بیان اینکه این 2  انقلاب، انقلاب در بصیرت و آگاهی و انقلاب در قلوب است، ادامه داد: به برکت انقلاب بصیرتی در کشورمان نظام طاغوت ساقط شد  و مردم زیر سلطه آگاهی پیدا کردند و  متوجه شدند که باطل رفتنی است و حق ماندی و پیروز است. که این انقلاب در بصیرت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه گذشتگان ما تصور می کردند نمی توانند در برابر زور و ستم قیام کنند، بنابراین با خاری و ذلت مواجه شدند، اضافه کرد: وقتی با بصیرت مردم انقلاب شد، رهبری آگاه ما به میدان آمد و فرمودند که از شاه نترسید که رفتنی است، از آمریکا نترسید که هیچ غلطی نمی تواند کند و این جملات به همراه مستندات قرآنی به مردم گفته شد و تاثیر خودش را گذاشت و مردم به خیابان آمدند و شاه فرار کرد و آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست بکند.

امام جمعه موقت تهران، عنوان کرد: با انقلاب اسلامی طی چهل سال عظمت‌ها دیدیدم، توطئه‌های دشمنان خنثی شد و این به برکت اجرای احکام اسلامی در کشور است.

موحدی کرمانی دومین انقلاب را  در قلوب دانست و افزود: اگر انقلاب بصیرتی  بخواهد ماندگار شود باید انقلاب در قلوب هم ایجاد شود که شکر خدا دیدیم از ابتدای انقلاب این طور بود. مقاومت‌ها و ایثارهای مردم را در این چهل سال بسیار دیدیم و این نشانه ای از وجود انقلاب در قلوب مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه در ابتدای انقلاب چشم داشتی وجود نداشت، گفت: پس از اینکه پست‌های همچون نمایندگی مجلس، ریاست جمهوری، مدیر کلی، استانداری و وزارت مطرح شد برخی از دلها متزلزل شد و عده‌ای هم گرفتار اینگونه پست‌ها شدند.

وی با بیان اینکه باید حواسمان را جمع کنیم که ما با خون شهدا بازی نکنیم، ادامه داد: آنها افتخار شهادت را کسب کردند، خون دادند و این انقلاب را بدست آوردند. ما باید مراقب امانت آنها باشیم. اولین سوالی که از ما پرسیده می شود در خصوص امانت شهدا است. مسئولین، متمولین، کسانی که قدرتی داشتید چه کردید؟  آیا عادلانه رفتار کردید؟ آیا بیت‌المال را عادلانه تقسیم کردید یا یک عده خوردند و بردند و یک عده از گرسنگی مردند؟ آیا عدالت را برقرار کردید؟ خیلی باید حواسمان جمع باشد. برخی خیال می کنند این انقلاب است که باعث افزایش قیمت گوشت و این موارد شده است، خیر این انقلاب هر کجا آمده  عزت آورده است

امام جمعه موقت تهران، تصریح کرد: دشمنان ما بدانند این انقلاب خیلی قدرتمند است و اگر افرادی هم ضربه ای به آن بزنند خودشان "له" می شوند، چرا که انقلاب ماندگار و سرافراز است.

وی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران همچنین ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) را تبریک گفت.

موحدی کرمانی با تاکید براینکه  مسئله گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری مطرح کردن بسیار مهم است، گفت: رهبر آینده‌نگر و ژرف اندیش بیانیه بسیار مهمی را تحت عنوان گام دوم انقلاب منتشر کرده‌اند که به دلایل مختلف از جمله محتوا و شرایط و مقطع زمانی صدور آن برای ادامه انقلاب مهم است و باید با ارائه راهکارهای عملی  زمینه تحقق آن را فراهم کنیم.

منبع: تسنیم

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: