کد خبر: ۱۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
طهماسبی:
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف و توجه به مدیریت مصرف آب، محور برنامه‌ریزی‌های معاونت باغبانی است.

به گزارش قلم نیوز- "محمدعلی طهماسبی" در گردهمایی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی استان‌های سراسر کشور در مشهد، اظهار داشت: بهره‌وری رمز موفقیت در رشد و توسعه بخش کشاورزی و افزایش سهم این بخش در تولید کشور است.

 وی با بیان این که امروز کشور بیش از پیش نیاز به همکاری ما دارد و با توجه به شرایط سختی که پیش آمده باید بیشتر تلاش کنیم، افزود: باید تمام تمرکز خود را بر افزایش بهره‌وری بکار گیریم.

 معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این که در بخش کشاورزی دارایی مهم و تاثیرگذار ما سرمایه انسانی است، بیان کرد: باید با به روز شدن دانش در بین نیروی انسانی نسبت به افزایش بهره‌وری و مدیریت شرایط سخت اقدام کنیم.

 وی همچنین افزود: تغییر اقلیم و مشکلات ناشی از کمبود آب را باید با مدیریت صحیح کنترل کنیم.

 طهماسبی بیاان کرد: حوزه باغبانی و گلخانه‌ها جزو حوزه‌های بسیار مهمی است که با تاکید وزیر جهاد کشاورزی باید نسبت به توسعه آن اقدام شود.

 این مقام مسوول یکی از مشکلات موجود در حوزه باغبانی را هرس باغات دانست و افزود: باید با دانش کارشناسان و مهندسان نسبت به آگاه‌سازی باغداران و نیز رفع ایرادهای کاری آنان اقدام کرد.

 وی تاکید کرد: با هرس به موقع می توان ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش بهره‌وری را در باغات موجب شد.

 معاون وزیر در امور باغبانی با اشاره به این که گیاهان دارویی فرصت درآمدی و اشتغال خوبی را فراهم آورده است، افزود: فعالیت ستاد گیاهان دارویی بسیار مطلوب است و رونق و توسعه این بخش یکی از مهمترین برنامه‌های در دستور کار است.

 وی بیان کرد: سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون نهال در کشور جابجا می‌شود.

 گفتنی است؛ گردهمایی سراسری معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی استان‌های کشور از هشتم اسفند در مشهد آغاز و برای مدت دو روز ادامه دارد.


منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: