کد خبر: ۱۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
امروز؛
قیمت خرید ارز در بانک‌ها امروز (چهارشنبه) با کاهش اندکی همراه بود و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نیز نرخ دلار و یورو را کاهش دادند.

به گزارش قلم نیوز- بانک مرکزی از اوایل سال جاری مجوز خرید ارز را به شعب ارزی بانک‌ها داد که البته نرخ خرید ارز در بانک‌ها بسیار پایین‌تر از بازار آزاد بود، اما به تدریج با افزایش نرخ خرید ارز در بانک‌ها این اختلاف کم شد تا جایی که برخی روزها قیمت ارز در بانک بیش از بازار بود

در همین راستا، بانک‌ها امروز (هشتم اسفند) هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۹۱۶ تومان می‌خرند که نسبت به روز گذشته با کاهش قیمت همراه است. یورو نیز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۴ هزار و ۶۹۴ تومان خریداری می‌شود.

این در حالی است که روز گذشته قیمت خرید دلار آمریکا در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۹۶۵ تومان و یورو ۱۴ هزار و ۷۳۰ تومان بود.

بانک‌ها امروز نرخ خرید پوند انگلیس را که روز گذشته ۱۷ هزار و ۲۶ تومان بود، ۱۷ هزار و ۱۰۶ تومان اعلام کرده‌اند که به این ترتیب به رغم کاهش نرخ خرید دلار و یورو در بانک‌ها، قیمت خرید پوند با افزایش همراه شده است.

نرخ ارز در صرافی‌های مجاز

همچنین قیمت فروش هر دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت خرید آن ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است که نسبت به روز گذشته کاهش ۵۰ تومانی دارد.

هر یورو نیز در این صرافی‌ها امروز ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌شود و ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد که این قیمت‌ها کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت یورو نسبت به دیروز را حکایت می‌کند.

شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی نیز در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها پرداخت می‌کنند که نرخ فروش این ارز امروز ۱۵ هزار و ۴۳۲ تومان بدون احتساب کارمزد اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان می‌رسد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: