کد خبر: ۱۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
میری:
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر، گفت: استفاده از معاملات الگوریتم در بازار سهام در بازارگردانی می تواند اثرات مثبتی داشته باشد؛ با توجه به اینکه حجم قابل توجهی از معاملات بورسی در دنیا از این کانال انجام می گیرد، ورود آن به بورس تهران یک نقطه عطف به شمار می رود.

به گزارش قلم نیوز- سید "حسین میری" در خصوص استفاده از معاملات الگوریتم در بازار سهام، اظهار داشت: استفاده از این مکانیسم در بازارگردانی می تواند اثرات مثبتی داشته باشد. با توجه به اینکه حجم قابل توجهی از معاملات بورسی در دنیا از این کانال انجام می گیرد، ورود آن به بورس تهران یک نقطه عطف به شمار می رود.

میری در ادامه، بیان کرد: موفقیت در این حوزه تا حدی نسبی است. با توجه به شرایطی که این روزها بازار سهام ما دارد، باید دقت کامل به عمل آید تا الگوریتم ها به بهترین نحو تدوین شود تا بیشترین پوشش ریسک را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر با اشاره به موفقیت الگوریتم ها در بورس تهران، افزود: الگوریتم هایی که در زمینه بازارگردانی تاکنون نگارش شده، نتایج مطلوبی به همراه داشته و توانسته سودآوری شرکت ها را در هر موقعیتی افزایش دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه یکی از نکات مهم در مسیر موفقت الگوریتم ها را کاهش نوسان در بازار دانست و گفت: زمانی که نوسانات بورس کاهش پیدا کند، بازار گردان ها می توانند فرمول های بهتری برای معاملات طراحی کنند. اگر این امر میسر شود، مطمئنا اثرات مثبت الگوریتم ها در معاملات بیشتر جلوه می کند.

میری افزود: معاملات الگوریتمی ابزاری آی تی محور است و اگر مسیر آن به درستی هدایت شود حتما به توسعه بازار سرمایه کمک می کند.

وی در ادامه، گفت: در صورتی که فرهنگ سازی لازم و صحیح در خصوص معاملات الگوریتمی انجام شود شاهد افزایش حجم معاملات، تسهیل فرآیند نقد شوندگی و افزایش کارایی بازار خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر در پایان، بیان کرد: در این مسیر برگزاری رویدادهایی همچون مسابقات الگوریتمی بورس کمک می کند نخبگان جوان حوزه آی تی با علاقه به بازار سرمایه وارد شوند و مسیر ورود آنها به بورس هموار شود.

 


منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: