کد خبر: ۱۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
‌معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند:
‌معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند، گفت: بندر چابهار در توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی کشورهای منطقه یک فرصت بی نظیر است که باید از آن استفاده کرد.

به گزارش قلم نیوز- "گوپال کرشینا" در حاشیه همایش بین المللی توسعه چابهار در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: کشور هند خواهان سرمایه گذاری های زیادی در خصوص مبادلات تجاری با ایران است.

وی بیان کرد: بندر چابهار در توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی کشورهای منطقه یک فرصت بی نظیر است که باید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به همکاری و دوستی با ایران، گفت: شرکت های هندی در فاز دوم بندر چابهار سرمایه گذاری کنند تا بتوانیم فصل جدیدی از توسعه روابط اقتصادی را شاهد باشیم‌.

معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند در ادامه، بیان کرد: توسعه تجارت بین ایران، هند و افعانستان به توسعه اجتماعی و اقتصادی در این سه کشور منجر شود.

وی اظهار کرد: توسعه تجارت از طریق بندر چابهار بین این سه کشور پیام بزرگی برای کشورهای منطقه دارد.

معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند، افزود: انتظار داریم با همکاری همه ی کشورهای منطقه شاهد تحولات اقتصادی زیادی در منطقه باشیم.

وی بیان کرد: نخستین محموله صادراتی افغانستان به هند بارگیری شد و از چند ماه گذشته نیز محمولات صادراتی ما به این کشور حمل می شود.

وی افزود: ایران دارای منابع نفت و گاز زیادی است و همه شرکت های هندی می توانند از این ظرفیت اقتصادی با انجام سرمایه گذاری ها بهره مند شوند.

معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند، گفت: چابهار در مسیر ترانزیتی بسیار خوبی در منطقه قرار دارد و تجار هندی برای صادرات کالاهای خود به سهولت از بندر چابهار استفاده کنند.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: