کد خبر: ۱۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
نقوی حسینی:
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: ظریف نباید استعفا دهد بلکه باید قهرمانانه به کارش ادامه دهد و اگر مسیر غلط بوده، نمی‌شود استعفا دهد که از زیر بار مسئولیت فرار کند.

به گزارش قلم نیوز- سید "حسین نقوی حسینی" درباره استعفای ظریف با بیان اینکه «فراکسیون نمایندگان ولایی صراحتاً اعلام کرده که الان موقعیت خوبی برای استعفای آقای ظریف نیست»، اظهار داشت: دولت آقای روحانی با مجری‌گری آقای ظریف در سیاست خارجی وقت و انرژی خود را صرف مذاکره با آمریکا و اروپا کرد، شش سال رفت و آمد و نشست و توافق و گفت‌وگو کرد و نهایتاً ما به جای قبلی یعنی اواخر دولت آقای احمدی نژاد برگشته‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تحریم‌ها سر جای خود باقی است، محدودیت‌ها اعمال می‌شود، نظام مالی و پولی کشور متوقف است و تعامل خارجی و مراودات اقتصادی وجود ندارد و نفت هم خریداری نمی‌شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس، ادامه داد: اگر این مسیر درست بوده آقای ظریف نباید استعفا دهد بلکه باید قهرمانانه به کارش ادامه دهد و اگر مسیر غلط بوده، نمی‌شود استعفا دهد که از زیر بار مسئولیت فرار کند. این همان کاری است که آقای قاضی زاده هاشمی کرد. او طرح تحول سلامت را خیلی پر طمطراق آغاز کرد آن را به مردم گران فروخت و وقتی به بن بست رسید استعفا داد و مشکلات را روی دوش بعدی‌ها گذاشت. آقای ظریف هم می‌خواهد همین کار را کند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: اینکه هر وقت مصائب و مشکلات متوجه ما می‌شود از میدان فرار کنیم و فقط خود را نجات دهیم درست نیست. فراکسیون نمایندگان ولایی معتقد است که آقای ظریف نباید استعفا دهد و آقای روحانی هم نباید استعفای ایشان را بپذیرد. ایشان باید به کار خود ادامه دهد. اگر روندش درست بوده کار را ادامه دهد و اگر غلط بوده به اشتباه بودن این روند اعتراف و آن را اصلاح کند.

نقوی حسینی درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه دلیل استعفای وزیر امور خارجه عدم هماهنگی و برخی موازی کاری‌ها بوده، تصریح کرد: مشکلات داخل دولت به ما ربطی ندارد سفر آقای بشار اسد به تهران با اطلاع دولت بوده، زیرا آقای بشار اسد با رئیس جمهور ملاقات داشته است. حالا اگر وزیرش در جریان نیست خودشان باید مشکلات‌شان را حل کنند و این موضوع نباید باعث تنش در سیاست خارجی نظام شود.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: