کد خبر: ۱۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
مدیر پروژه حفاری 22 حلقه چاه در فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران از تحقق یکصد هزار متر حفاری در اجرای این پروژه، خبر داد.

به گزارش قلم نیوز- "حمید رضا شفیعی مکوند" در این باره، گفت: عملیات حفاری این چاه ها به طور کامل به اتمام رسیده و در مجموع 14 حلقه چاه بر روی دو سکوی SPD14- A  و SPD14 – C تکمیل، نهایی و تحویل کارفرما شده است.

وی افزود: بر اساس محاسبات کارفرما، تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز از این 22 حلقه چاه در برنامه بود که با توجه به همکاری و هماهنگی تنگاتنگ میان متخصصان ملی حفاری و شرکت نفت و گاز پارس و کیفیت عملیات، در عمل استحصال این میزان گاز از 14 حلقه چاه تحقق یافت.

شفیعی با بیان اینکه اجرای پروژه حفاری 22 حلقه چاه گازی در فاز 14 پارس جنوبی پس از حضور این شرکت در حفاری فازهای یک، 9 و 10 و 17 و 18 در این موقعیت در شمار پروژه های اجرایی از سوی شرکت ملی حفاری در میادین مشترک است، اظهار کرد: مراحل تکمیل نهایی هشت حلقه چاه باقیمانده در این فاز نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر پروژه حفاری 22 حلقه چاه در فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه هم اکنون دستگاه های حفاری این شرکت از منطقه فاز 14 ترخیص شده اند، گفت: با ابلاغ برنامه کارفرما مبنی بر انجام مراحل تکمیلی چاه های باقیمانده، یک دستگاه حفاری در موقعیت مستقر و مراحل پایان کار در کوتاهترین زمان ممکن صورت می پذیرد.

وی به اتمام عملیات حفاری و تکمیل 14 حلقه چاه به مدت 52 روز زودتر از برنامه تعیین شده از سوی کارفرما اشاره کرد و افزود: این شرکت آمادگی کامل برای انجام عملیات حفاری و ارایه خدمات جانبی این صنعت در مناطق دریایی را دارد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: