کد خبر: ۱۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: حدود یک‌هزار و 300 واحد صنعتی در مدت یکسال گذشته با تزریق منابع ریالی به چرخه تولید بازگشتند و اکنون 43 هزار واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کشور مستقر هستند که 45 درصد مجموع اشتغال را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش قلم نیوز- "محسن صالحی‌نیا" در این خصوص، اظهار داشت: 95 درصد از کسب ‌و کارها به وسیله صنایع کوچک و متوسط انجام می‌شود و 50 درصد صادرات و 70 درصد اشتغالزایی برعهده آنها است.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، میزان تعطیلی یا رکود در واحدهای صنعتی درحال تغییر است و طبق آخرین برآوردها، از 43 هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی، حدود 12 هزار بنگاه کوچک و متوسط در وضعیت رکود قرار دارند.

از دست دادن سهم بازار، تملک واحدها توسط بانک‌ها و اختلاف سهامداران با یکدیگر سه دلیلی است که صالحی نیا از آنها به عنوان دلایل رکود در این واحدهای تولیدی نام برد.

رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برای برخی واحدهای تولیدی که در تملک بانک‌ها قرار دارند، تفاهم‌نامه‌ای بین این سازمان و معاونت وزارت امور اقتصادی و دارایی امضا شده تا برای بازگشت آنها به چرخه تولید، منابع ریالی در اختیارشان قرار گیرد.

صالحی‌نیا پیرامون برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای سال آینده گفت: واحدهای تولیدی کوچک و متوسط متاثر از فضای کلان اقتصادی کشورند که بر اساس سیاست‌های کلان و طبق تبصره 18 قانون بودجه، دولت قرار است گام‌هایی را برای حمایت از واحدهای تولیدی بردارد.

وی یادآور شد: ارایه تسهیلات در قالب یارانه برای تکمیل طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، تامین سرمایه در گردش بنگاه‌ها، نوسازی و بازسازی تجهیزات و عارضه‌یابی و تاسیس کلینیک‌های کسب‌ و کار، از جمله اقداماتی است که سال 98 برای فعالان این حوزه اجرا می شود.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: