کد خبر: ۱۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید داشتند و هنگامی که برای معرفی وزرای دولت دوازدهم خدمت ایشان رسیدم، یکی از نکات مهم ایشان این بود که دولت باید از کار اقتصادی دست بردارد.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) برای ارتقاء امنیت اجتماعی در کشور، ایجاد شده‌اند، گفت: این شرکت‌ها بوجود آمد تا یک بازنشسته بداند با سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند عواید بیشتری را دریافت کند، اما اگر با وجود سرمایه‌گذاری عواید چندانی حاصل نشود، این موجب ضربه بزرگ به بیمه‌دهنده، بازنشسته و دولت است.

دکتر روحانی با بیان اینکه از سوی دیگر بار مسئولیت به دوش دولت گذاشته شده و مجبور می‌شویم، بخشی از هزینه‌ها و مخارج اینها را پرداخت کنیم، گفت: امروز مشابه آنچه دولت به کارمندان خود پرداخت می‌کند، برای جبران و حمایت از صندوق‌های بازنشستگی می‌پردازد. در بخش نیروهای مسلح نیز در واقع کل هزینه‌ها بر دوش دولت است به معنای آنکه دو حقوق پرداخت می‌کنیم؛ یکی متعلق به کارکنان نیروهای مسلح و دیگری به بازنشستگان این نیروها است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید بررسی کنیم چقدر ضرورت دارد که سازمان بازنشستگی این تعداد کارمند داشته باشد، افزود: بسیاری از بازنشستگان هستند که حاضرند داوطلبانه چند ساعت در روز در این سازمان کار کنند. کاری که باید انجام دهیم این است که ابتدا سازمان بازنشستگی را درست کنیم و سپس تلاش کنیم که این سازمان روی پای خود بایستید.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه به ضرورت واگذاری اموال مازاد و عدم انجام مدیریت اقتصادی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سهام‌داری در پروژه‌ها ایرادی ندارد اما مدیریت اقتصادی نباید توسط این بخش انجام شود اما هر کجا که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرد می‌توانیم مشارکت داشته باشیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه براساس قولی که به مجلس شورای اسلامی و ملت ایران داده‌ام، سال آینده سال واگذاری بزرگ شرکت‌های متعلق به شستا است، خاطر نشان کرد: البته می‌دانم که این حرکت برای برخی دشوار است، اما باید محکم بایستیم و آن را به انجام برسانیم چرا که انجام این کار نظر صد در صدی بنده و تأکید صد در صدی مقام معظم رهبری است.

دکتر روحانی افزود: رهبر معظم انقلاب در دولت یازدهم بر این موضوع تأکید داشتند و هنگامی که برای معرفی وزرای دولت دوازدهم خدمت ایشان رسیدم، یکی از نکات مهم ایشان این بود که دولت باید از کار اقتصادی دست بردارد.

 رئیس جمهور با بیان اینکه در اقتصاد 3 بخش دولتی، تعاونی و خصوصی داریم، گفت: البته در اقتصاد ما یک بخشی تحت عنوان خصولتی وجود دارد که بدترین اقتصاد را به دنبال دارد، چرا که نه دلسوز کار هستند و نه مانند بخش دولتی، نظارتی بر آنها وجود دارد . کسی هم جرأت نظارت بر آنها را ندارد.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه بدترین اقتصاد، اقتصاد خصولتی است اظهار داشت: بویژه آن دسته‌ای که مسئولیت‌های دیگر هم برعهده دارند، یعنی خودشان ناظر و یا ضابط قوه قضائیه هستند و دستگاهی دیگر را در اختیار دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید اقتصاد را اصلاح کنیم، گفت: مقام معظم رهبری بر این مسأله تأکید کردند و نسبت به نیروهای مسلح نیز همین نظر را دارند و چند بار فرمودند که نیروهای مسلح باید دست از اقتصاد بردارند و آن را به مردم واگذار کرده و به وظایف اصلی و سنگین خود بپردازند.

 دکتر روحانی با بیان اینکه شستا یک چیزی میان بخش دولتی و خصولتی است، افزود: باید به طور واقعی در راستای واگذاری آن اقدام کنیم و اجازه دهیم خیال مردم راحت باشد و به آقای شریعتمداری در روزی که او را برای این وزارتخانه برگزیدم اعلام کردم که باید در پایان دولت، شستا به معنای مدیریت اقتصادی نباید وجود داشته باشد.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت ایجاد شفافیت در همه بخش‌ها، گفت: در این راستا اقدام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه هیأت مدیره شستا بسیار ارزشمند بود، همچنین سامانه هایی که امروز از آنها رونمایی شد در بخش‌های مختلف می‌تواند تأثیرگذار و مهم باشد.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: