کد خبر: ۱۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
مهرفرد:
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: مجوز واردات 300 هزار تن گوشت به 274 شرکت صادر شده و انحصاری در زمینه واردات گوشت قرمز به کشور وجود ندارد.

به گزارش قلم نیوز- "علی اکبر مهرفرد" درباره ادعای برخی افراد مبنی براین که انحصار در صدور مجوز واردات گوشت وجود دارد، اظهار داشت: موضوع مجوز فروشی واردات گوشت، تکذیب می شود.

وی افزود: بخشی از گوشت وارداتی در بنادر کشور موجود است، اما تاکنون ترخیص نشده اند.

مهرفرد تصریح کرد: گوشت ها وارد شده و بانک مرکزی نیز اغلب این محموله ها را تخصیص ارز داده، اما پول به حساب فروشنده منتقل نشده تا آنها اسناد را به خریدار داخلی منتقل کنند و طرف ایرانی بتواند محموله ها را ترخیص کند، بنابراین بدون داشتن اسناد لازم، امکان ترخیص گوشت ها وجود ندارد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی درباره قیمت گوشت گرم گوسفند وارداتی، گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی وارداتی بین 33 تا 40 هزار تومان متغیر است.

مهرفرد بیان کرد: قیمت 120 هزار تومانی برای هرکیلو گرم لاشه گوشت گوسفند داخلی اشتباه است و بر اساس آمارنامه بانک مرکزی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، میانگین قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفند داخلی بین 75 تا 97 هزار تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: گوشت گوسفند وارداتی برای مصرف کننده به قیمت هر کیلوگرم 40 هزار تومان در میادین میوه و تره و بار، فروشگاه های زنجیره ای و برخی فروشگاه های منتخب عرضه می شود.

به گفته مهرفرد، براساس نظر دولت، تامین گوشت وارداتی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و توزیع آن بر عهده وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار گرفته و با توجه به اختلاف قیمت گوشت های وارداتی و داخلی و ایجاد صف، توزیع گوشت وارداتی هدفمند خواهد شد.

وی پیرامون این موضوع که به شکل خصوصی در زمینه واردات گوشت فعالیت دارد، تصریح کرد: اکنون سهام و مدیریتی در هیچ شرکت خصوصی وارد کننده گوشت ندارم، اما قبل از آنکه مسئولیت معاونت وزارت جهاد کشاورزی را عهده دار شوم، فعالیت هایی داشتم، ولی با پذیرش مسئولیت دولتی دیگر هیچ فعالیت تجاری ندارم و این موضوع به همراه اسناد و مدارک به سازمان بازرسی کل کشور اعلام شده که قابل پیگیری است.

مهرفرد، درباره مشخص نبودن نشانی کشتارگاه ها در سامانه ثبت سفارش، گفت: کشتارگاه هایی که سازمان دامپزشکی معرفی می کند، همه دارای کد رهگیری است و بر اساس این کد مشخص می شود که دام هر کشور وارد کدام کشتارگاه می شود، اما در صورت هرگونه ابهام، متقاضیان می توانند با مراجعه به سازمان دامپزشکی و معاونت بازرگانی اطلاعات لازم را دریافت کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با رد ادعایی مبنی بر صدور مجوز توسط انجمن واردکنندگان فرآرده های خام دامی، افزود: وزارت جهاد کشاورزی به منظور تشخیص صلاحیت و اهلیت داشتن شرکت های متقاضی واردات گوشت از سازمان دامپزشکی، شرکت پشتیبانی امور دام و انجمن واردکنندگان فرآرده های خام دامی استعلام دریافت می کند در واقع این انجمن مشورت دهنده محسوب می شود و امکان صدور مجوز برای واردات گوشت را ندارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: