کد خبر: ۱۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
صدراعظم نوری:
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت: متأسفانه حذف سه میلیون موتور در تهران امکانپذیر نیست چرا که برخی افراد به وسیله موتورسیکلت‌های خود امرار معاش می‌کنند.

به گزارش قلم نیوز- "زهرا صدراعظم نوری" درباره اقدامات مدیریت شهری برای ارائه تسهیلات به متقاضیان خرید موتورسیکلت‌های برقی‌، اظهار کرد: یکی از منابع آلاینده شهر تهران موتورسیکلت‌های کاربراتوری هستند که هر یک از آنها می‌تواند چند برابر یک خودروی یورو 2 آلودگی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در تهران حدود 3 میلیون موتورسیکلت کاربراتوری وجود دارد، ادامه داد: بسیاری از این موتور سیکلت‌ها فرسوده هستند و آلودگی زیادی تولید می‌کنند اما بسیاری از موتورهای نو نیز به دلیل استاندارد نبودن با موتورهای فرسوده فرقی ندارند. بنابراین یکی از کارهایی که برای جلوگیری از افزایش آلودگی می‌توان انجام داد و تلاش کرد آلودگی کاهش یابد این است که موتورهای آلاینده و کاربراتوری از چرخه حمل و نقل حذف شوند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، تصریح کرد: متأسفانه حذف سه میلیون موتور امکانپذیر نیست چراکه برخی افراد به وسیله موتورسیکلت‌های خود امرار معاش می‌کنند؛ بنابراین این موتورها باید به موتورهای انژکتوری یا برقی تغییر یابند. طبیعتاً موتورسیکلت‌های برقی آلودگی نخواهد داشت ولی این نوع موتورها گران هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه قبلی شورای شهر تهران قرار بود شهرداری تسهیلاتی به متقاضیان خرید موتورسیکلت‌های برقی ارائه کند، گفت: موضوع مهم در مورد موتورهای برقی باتری آنهاست که هزینه بالایی دارد و نیازمند سرمایه‌گذاری زیادی است، در شرایط فعلی نیز امکان واردات باتری‌های خوب و با کیفیت وجود ندارد و اگر واردات انجام شود نیز قیمت بالایی خواهد داشت.

صدراعظم نوری بیان کرد: البته یکی از برنامه‌های معاونت حمل و نقل شهرداری تهران این است که تغییر استفاده از موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتور یا برقی را دنبال کند ولی باید سازوکار این امر فراهم شود اما بیشتر دنبال این هستیم که استفاده از دوچرخه و بعد استفاده از حمل‌ونقل عمومی از نوع ریلی را ترویج دهیم چراکه بستر لازم برای استفاده از موتورهای برقی وجود ندارد و با شرایطی که در آن قرار داریم سرمایه‌گذاری برای آن صورت نمی‌گیرد بنابراین باید فکر گزینه دیگری باشیم و از فکر موتورهای برقی بیرون بیاییم.

وی افزود:‌ در شرایط کنونی دولت باید سیاستی اتخاذ و زمینه تولید، عرضه و سازوکارهای لازم را فراهم کند.

منبع: تسنیم

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: