کد خبر: ۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو از انعقاد نخستین قرارداد وزارت نیرو با یک شرکت اروپایی چند ملیتی در پسابرجام خبر داد.
علیرضا دائمی امروز (چهارشنبه) با اشاره به قراردادهای منعقده وزارت نیرو با شرکت های خارجی در پسابرجام افزود: تاکنون مذاکره های زیادی بین شرکت های ایرانی و خارجی حتی پیش از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صورت گرفته و برخی از آنها منجر به موافقت نامه هایی نیز شده، اما در نهایت شورای اقتصاد تصمیم گیرنده نهایی است.
وی تصریح کرد: این شورا تاکنون فقط یک مجوز برای یکی از شرکت های بین المللی اروپایی چند ملیتی صادر کرده است و این شرکت می تواند کار خود را در ایران آغاز کند.
به گفته این مقام مسئول، شرایط خوبی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در این قرارداد لحاظ شده و منافع ملی در آن به خوبی دیده شده است.
معاون وزیر نیرو تصریح کرد: مطابق تقاضای صورت گرفته توسط این شرکت اروپایی، 350 مگاوات ظرفیت نیروگاهی تجدیدپذیر در کشور ایجاد می شود که ارزشی افزون بر 60 هزار میلیارد ریال دارد.
دائمی جزییات بیشتری از این قرارداد فاش نکرد اما گفت که قرارداد دیگری نیز برای ساخت نیروگاه های سیکل ترکیبی به ظرفیت پنج هزار مگاوات به تایید شورای اقتصاد رسیده است.
معاون وزیر نیرو یادآور شد: با توجه به اینکه فرایند قراردادهای این وزارتخانه با شرکت های خارجی باید از کانال شورای اقتصاد بگذرد و به تایید این شورا برسد، در روزهای آینده شاهد اخبار بیشتری از قراردادهای پسابرجام در زمینه های مختلف خواهیم بود.
پیشتر هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز از برنامه ریزی برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در برنامه پنجساله ششم توسعه کشور خبر داده و گفته بود: براساس این برنامه، با ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر سالیانه یکهزار مگاوات و در مجموع پنج هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه می شود.
سهم فعلی انرژی های تجدیدپذیر از 75 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی کشورفقط دو درصد و معادل 1500 مگاوات است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: