کد خبر: ۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری کمیسیون ایمنی راه ها در آستانه سفرهای نوروزی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده انتظار داریم امسال هموطنان با امنیت بیشتری سفرهای نوروزی خود را انجام دهند.
عباس آخوندی روز چهارشنبه افزود: باهماهنگی های لازم، فروش حضوری و اینترنتی بلیت حمل ونقل هوایی و ریلی از مدتها پیش در کشور آغاز شده و از دیروز(سه شنبه، 11 اسفندماه) نیز بلیت اتوبوس به صورت اینترنتی به هموطنان عرضه شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: همه تلاش خود را انجام داده ایم تا با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی و نهادها از جمله پلیس، هموطنان در ایام نوروز، سفر ایمن داشته باشند.
به گزارش ایرنا، هفتادمین جلسه کمیسیون ایمنی راه ها با شعار «نوروزی شاد، با سفر ایمن» با هدف برنامه ریزی برای سفرهای ایمن نوروز با حضور وزیر راه و شهرسازی دهم اسفندماه برگزار شد.
در این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی از جمله فرمانده پلیس راهور ناجا، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، نماینده قوه قضاییه، نمایندگان اورژانس و نماینده سازمان صدا و سیما برگزار شد.
در جلسه اخیر کمیسیون ایمنی راه ها، نمایندگان دستگاه های ذیربط که در مدیریت سفرهای نوروزی مسئولیت دارند برنامه های خود را برای ارتقای خدمات مناسب به مسافران و همچنین کاهش سوانح رانندگی ارائه کردند و مقرر شد مدیریت سفرهای نوروزی از 25 اسفندماه امسال آغاز و 15 فروردین 95 به پایان برسد.
در این جلسه همچنین مقرر شد همه دستگاه های مسئول امور ایمنی حمل ونقل، تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات مناسب و استقرار ایمنی بیشتر در راه های کشور در ایام نوروزی را اطلاع رسانی کنند.
در اجرای ساماندهی سفرهای اتوبوس های بین شهری مقرر شد، بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در ایام نوروز به موقع عرضه شود و برای اطلاع رسانی بیشتر سامانه 141 سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای آخرین اطلاعات راه ها به صورت برخط در اختیار عموم مردم قرار دهد.
همچنین استانداران به عنوان رئیس کمیسیون مدیریت ایمنی حمل ونقل استانی به طور منظم هر هفته جلسات هماهنگی را برگزار و بر بهبود خدمات دهی ایمن به سفرهای درون شهری و برون شهری نوروزی نظارت کاملی داشته باشند.
همچنین مقرر شد، پلیس راهور با جدیت بیشتر در زمینه اعمال قانون و مقررات ایمنی و کنترل پروانه معاینه فنی، گواهینامه ها، بیمه نامه اقدام تا هموطنان با ایمنی بیشتری سفرهای خود را به پایان برسانند.
با همکاری اعضای کمیسیون و نیز سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن، سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل راه اندازی و مقرر شد با رفع موانع سخت افزاری و نرم افزاری، مقدمات ثبت و اطلاع رسانی بر خط حوادث حمل و نقل فراهم شود.
همچنین با همکاری انجمن طرفداران ایمنی راه ها همزمان با هفتم اردیبهشت به نام روز جهانی ایمنی حمل ونقل، جشنواره تجلیل از فعالان برتر حوزه ایمنی حمل و نقل برگزار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: