کد خبر: ۱۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
اردکانیان مطرح کرد؛
وزیر نیرو، گفت: در حال حاضر در مقیاس ملی در وضعیت خوبی در حوزه برق رسانی شهری و روستاها قرار داریم و در حوزه فناوری جدید در حوزه آب و فاضلاب، تعداد تصفیه خانه ها به نسبت ۴ دهه قبل افزایش داریم.

به گزارش قلم نیوز- "رضا اردکانیان" پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاحیه پروژه های آب و برق جنوب استان کرمان، اظهار داشت: توفیق بزرگی است که موفق شدیم دعوت های گرم و مکرر نمایندگان جنوب استان کرمان را اجابت کنیم و از نزدیک در این مراسم حضور یابیم.

وی با اشاره به اینکه آنچه انجام داده ایم در مقایسه با شایستگی، فداکاری و ایثار مردم اندک است، افزود: سعی کردیم از این فرصت کم حداکثر بهره را ببریم تا جایی که امکانات اجازه می دهد در سطح وسیعی آب و برق را تامین کنیم.

اردکانیان افزود: امروز در دنیا چه کشورهای توسعه یافته و چه کشورهای در حال توسعه، با توجه به همه رشد و فناوری هایی که رخ داده و وجود منابع در زمینه آب و برق، از هر ۱۰۰ نفر جمعیت ۱۵ نفر دسترسی به الکتریسیته ندارند و از هر ۱۰ نفر هنوز یک نفر دسترسی به آب ندارد.

وی افزود: جمعیت ایران نسبت به ۴۰ سال گذشته ۲.۳ برابر شده اما ظرفیت نصب شده نیروگاهی ۱۱ برابر شده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر در مقیاس ملی در وضعیت خوبی در حوزه برق رسانی شهری و روستاها قرار داریم و در حوزه فناوری جدید در حوزه آب و فاضلاب، تعداد تصفیه خانه ها به نسبت ۴ دهه قبل افزایش داریم.

اردکانیان در رابطه با پروژه های آب و برق استان کرمان، گفت: در کرمان وزارت نیرو، ۱۴۷ پروژه در حوزه آب و برق با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد دارد که ۴۲ درصد پیشرفت دارند.

وزیر نیرو با اشاره به طرح هایی که امروز در جنوب استان کرمان به بهره برداری می رسد، افزود: ۱۳ پروژه برق رسانی به ۴۰ روستا و در حوزه آب چهار پروژه داریم که یکی از آنها آبرسانی به جبالبارز است.

وی گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات طرح هایی که توفیق داریم به برکت سفر امروز در حوزه آب و برق این منطقه به بهره برداری برسانیم.

وزیر نیرو با اشاره به توطئه های اقتصادی دشمنان افزود: باید دقت داشت که توجه به موضوع آب روستایی از ذهن ها خارج شود و در سال ۹۸ برآورد آبرسانی روستایی از صندوق توسعه ملی در استان داریم.

وی ادامه داد: در این منطقه باید شاخص بهره مندی روستاها بهبود چشمگیری یابد و با توجه به نتیجه پیگیری ها و برنامه ریزی ها به آن ها بپردازیم.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: