کد خبر: ۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
برای نخستین بار
سرپرست طرح توسعه فازهای 20و 21 پارس جنوبی گفت: برای نخستین بار با ساخت مرکز کنترل پالایشگاه فازهای 20و21 پارس جنوبی، طراحی، ساخت و اجرای سیستم هایDCS پالایشگاهی در مگاپروژه های نفت و گاز بومی سازی شد.
روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز چهارشنبه به نقل از علیرضا عبادی افزود: طراحی، ساخت و اجرای سیستمDCS پالایشگاه خشکی وفراساحل فازهای 20و21 پارس جنوبی، برای نخستین بار توسط متخصصان کشور بومی سازی و بخشی از آن با موفقیت راه اندازی شده است. 
وی اضافه کرد: سهم 60 درصدی استفاده از توانمندی داخلی در ساخت، نصب و اجرای بخش های حفاری، سکوهای دریایی، خطوط لوله و پالایشگاه خشکی فازهای 20و21 را یکی از افتخارات مهم این پروژه است. 
عبادی ادامه داد: اعتماد و اطمینان وزارت نفت به شرکت های ایرانی در شرایط دشوار تحریم باعث تحقق دستاوردهای بزرگی در این فازها شده است. 
وی با اشاره به تاثیر برجام بر سهولت تامین منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاهی، از دریافت برخی اقلام تحریمی و تکمیل عملیات اجرایی ساخت سکوها خبر داد. 
عبادی اضافه کرد: تسهیل در مراودات مالی و مبادلات ارزی میان پیمانکاران و تأمین کنندگان کالا، سبب کاهش تأخیر زمانی در بهره برداری از این فازها خواهد شد. 
وی با اشاره به گشایش در تعاملات اقتصادی صنعتگران داخلی و سرمایه گذاران خارجی، تأکید کرد: اختصاص سرمایه گذاری های خارجی به پروژه های باقیمانده پارس جنوبی نقشی مهم در کاهش زمان اجرا و بهره برداری زودهنگام از این طرح ها خواهد داشت. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: