کد خبر: ۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
در پی ورود میوه‌های قاچاق به میدان میوه و تره‌بار خبری مبنی بر "دست داشتن رییس اتحادیه بارفروشان در ورود میوه‌های قاچاق شده" مطرح شد که وی این موضوع را کذب محض دانست و تصریح کرد که علیه تعزیرات حکومتی، شهرداری و همه مسببان این اتهام، اقامه دعوا و شکایت می‌کند.
سید محسن محمودی در پاسخ به این سوال که در بعضی رسانه‌ها عنوان شده که وی در زمینه‌ قاچاق میوه همکاری و به نوعی دست داشته است، تصریح کرد: تعزیرات حکومتی با طرح و برنامه مهندسی شده و با همکاری شهرداری و سازمان میادین و برخی افراد هیات مدیره طرحی را علیه بنده اجرا کردند که به نوعی نشان‌دهنده میوه قاچاق در میدان تره‌بار در غرفه بنده یعنی رییس اتحادیه است که همین‌جا عنوان می‌کنم همه این مباحث کذب محض است.

رییس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: در غرفه من 21 کارتن نارگیل بود که همه آنها مجوز قانونی دارد که بعد از این اتهام مجوز قانونی این 21 کارتون را ارائه کردم که فتوکپی آن را تعزیرات نپذیرفت و از آنها فرصت خواستم تا فرستنده بار فاکتور اصلی را ارسال کند و این در حالی است که تعزیرات در همان لحظه 21 کارتون را ضبط کرد و 840 هزار تومان نیز به صورت غیرقانونی بنده را جریمه کرد.

محمودی بیان کرد: قبل از محرز شدن جرم، جریمه کردن خلاف است. بنده نیز مسئول حقوقی خود را که در حال حاضر در شهرستان است فرا خوانده‌ام که در این زمینه علیه شهرداری و مسببان این طرح و مدیر کل تعزیراتی حکومتی تهران شکایت کرده و همچنین علیه کسانی این خبر را تهیه کردند اقامه دعوا و پیگیر کنم.

وی اظهار کرد: صنف ما وظیفه تهیه و توزیع میوه شب عید را دارد و برای عید نوروز امسال اقدامات لازم را انجام دادیم ولی موضوع مهم این است افرادی که تصمیم‌گیر هستند در زمان کمبود میوه شب عید باید تمهیدات لازم را بیندیشند و اگر نیازی به واردات است این کار را انجام دهند.

محمودی افزود: سال گذشته احتیاج به واردات پرتقال داشتیم که وزارت جهاد کشاورزی با این موضوع موافقت نکرد و این در حالی است که شاهد واردات قاچاق آن بودیم. از طرفی با گرانی نیز مواجه شدیم.

رییس اتحادیه بارفروشان با بیان این‌که معمولا در حوزه‌هایی قاچاق صورت می‌گیرد که آن محصول در بازار با کمبود مواجه شود، بیان کرد: صنف ما در کنار وزارت جهاد کشاورزی در زمینه‌ تهیه و توزیع فعالیت می‌کند و به اعتقاد من امسال مشکلی در رابطه با تامین میوه شب عید نخواهیم داشت.

محمودی در عین حال اظهار کرد: فرق امسال با سال گذشته این است که تولیدات سیب و پرتقال بیش از نیاز کشور بوده و این در حالی است که سال گذشته به ویژه در زمینه پرتقال با کمبود مواجه شدیم.

وی همچنین تاکید کرد: بازرسان مربوطه در میادین حضور دارند و اگر میوه قاچاقی به ما گزارش شود سریعا با آن برخورد می‌شود.

رییس اتحادیه بارفروشان در بخشی از سخنان خود ادامه داد: بازار شب عید ما و نرخ آن براساس عرضه و تقاضاست و به‌طور کلی کلیه محصولات کشاورزی اعم از صیفی‌جات تابعی از عرضه و تقاضاست و اگر محصولی زیاد باشد قیمتش کاهش می‌یابد و برعکس این موضوع نیز صادق است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: