کد خبر: ۱۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
در سال ۹۸؛
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند در سال ۹۸ ماهانه ۳۰۰ تومان از واحدهای مسکونی و ۱۰۰۰ تومان از واحدهای تجاری مشترک برق و گاز برای بیمه خسارات اخذ شود.

به گزارش قلم نیوز- نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس بند ز تبصره ۶ لایحه بودجه را به تصویب رساندند که براساس آن مطابق ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ دو هزار (۲۰۰۰) ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ یک هزار (۱۰۰۰) ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ده هزار (۱۰.۰۰۰) ریال أخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف‌های ۱۶۰۱۸۵ و ۱۶۰۱۸۶ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل پنجاه‌ درصد (۵۰%)  است. وجوه فوق، مشمول مالیات به نرخ صفر است.

طبق ماده۱۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکتهای تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود مبلغی را که طبق قوانین بودجه سنواتی در قبوض گاز و برق برای هر واحد مسکونی و تجاری تعیین می‌گردد، اخذ و صرفاً جهت بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق از طریق شرکت های بیمه با برگزاری مناقصه اقدام کنند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: